خبرگزاری کار ایران

۵۸ فقره سرمایه‌گذاری خارجی با ارزش ۸۳۲.۶ میلیون دلار طی سه ماه

asdasd
کد خبر : ۹۳۸۶۲۳

گزارش سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در بخش صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد که در سه ماهه اول سال جاری تعداد ۵۸ فقره سرمایه‌گذاری خارجی با ارزش ۸۳۲.۶ میلیون دلار در کل کشور به تصویب رسیده که بخش صنعت، معدن و تجارت با ۲۶ مورد و حجم سرمایه‌گذاری ۴۶۷ میلیون دلار، به ترتیب سهم ۴۵ و ۵۶ درصدی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایلنا و بر اساس گزارش معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، در دوره مورد بررسی از لحاظ حجم سرمایه‌گذاری سهم بخش صنعت ۶۸ ، معدن ۲۰ و تجارت ۱۲ درصد است. از ۲۶ فقره اشاره شده، ۱۰ شرکت با ۱۰۰ درصد سهامدار خارجی، ۱۳ شرکت به صورت مشارکتی با شرکای داخل (J.V) و ۳ مورد به صورت مشارکت مدنی، بیع متقابل و BOT هستند.

همچنین بیشترین حجم سرمایه‌گذاری خارجی در دوره مورد بررسی در گروه‌های ساخت مواد و محصولات شیمیایی، کسب و کارهای اینترنتی و ساخت کک، فرآورده‌های حاصل از تصفیه نفت بوده است.

براین اساس، چهار کشور اول از لحاظ ارزش سرمایه‌گذاری خارجی مصوب کشورهای آلمان، امارات، اتریش و چین هستند و بیشترین تعداد سرمایه‌گذاری‌ها توسط کشور افغانستان با ۸ مورد و کشورهای چین، امارات متحده عربی و آلمان رتبه‌های دوم تا چهارم را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین  استان‌های سیستان و بلوچستان، تهران و البرز به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را از لحاظ حجم سرمایه‌گذاری خارجی مصوب کسب کرده‌اند.

 گفتنی است، سرمایه‌گذاری خارجی مصوب شامل کلیه درخواست‌ها اعم از سرمایه‌گذاری جهت ایجاد طرح‌های جدید، خرید سهام شرکت‌های موجود و همچنین سرمایه‌گذاری‌های خارجی صورت گرفته در سنوات گذشته و بدون پوشش حمایتی قانون است.

جدول گزارش سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در بخش صنعت، معدن و تجارت طی سه ماهه اول به پیوست قابل مشاهده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز