خبرگزاری کار ایران

شبکه برق در التهاب افزایش ناگهانی مصرف / رکورد مصرف برق این هفته می‌شکند؟

asdasd
کد خبر : ۹۳۸۰۵۵

سخنگوی صنعت برق گفت: آخرین روز هفته گذشته (پنجشنبه 19 تیر ماه) و در حالی که ادارات کشور در ساعات بعد از ظهر، در حال تعطیلی کامل قرار داشتند، مصرف برق کشور ناگهان چنان افزایش یافت که از یک روز کاری وسط هفته نیز پیشی گرفت.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، به گفته مصطفی رجبی مشهدی، این هفته روزهای گرمی را پیش رو داریم و به همین دلیل رعایت مهمترین نکات مدیریت مصرفی یعنی استفاده از دور کند کولر آبی و تنظیم درجه کولرهای گازی روی 24 درجه، بسیار ضروری است.

رجبی مشهدی با بیان این که در هفته پیش رو، سختگیری بیشتری بر مصرف برق دستگاه های اداری و نهادها خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: با توجه به ابلاغیه ها و مصوبات دولت، ادارت باید مصرف برق خود را حداقل 10 درصد کاهش دهند.

وی در عین حال از اعتراض برخی مراجعان به ادارت و دستگاه هایی خبر داد که دمای سالن های خود را چنان کاهش می دهند که باعث ایجاد  حساسیت و احساس بیماری در افراد می شود.

رجبی مشهدی خاطرنشان کرد: پایین بودن دمای برخی ادارات و سالن های فرودگاهی نیز باعث اعتراض تعدادی از  مردم شده است که در تماس های مکرر با ادارات برق کشور به آن اشاره و خواستار پیگیری شده بودند.

وی همچنین با بیان این که براساس پیش بینی ها در این هفته هوا گرم‌تر خواهد شد از مشترکان خواست که با استفاده از دور کند کولرهای آبی و تنظیم کولرهای گازی روی 24 درجه، امکان برقرسانی به هموطنان جنوب کشور را نیز فراهم کنند.

سخنگوی صنعت برق در عین حال  افزایش مصرف برق و شکسته شدن رکورد تاریخی مصرف را در هفته جاری غیرممکن ندانست و در عین حال با اشاره به این که تمام نیروگاه ها با تمام توان در حال تولید برق هستند اما همانطور که قبلا هم عنوان شده است، در صورت عبور مصرف برق از 60 هزار مگاوات، احتمال بروز محدودیت وجود دارد.

رجبی مشهدی ادامه داد: تنها راه پایدار ماندن برق و جلوگیری از بروز خاموشی، استفاده از دور کند کولرهای آبی و تنظیم کولرهای گازی روی 24 درجه و بهره گیری از دور کند کولرهای آبی است.

سخنگوی صنعت برق همچنین در خصوص افزایش شدید مصرف برق در روز پنجشنبه گذشته نیز گفت:  در آخرین روز هفته گذشته(پنجشنبه ) و در حالی که ادارات کشور در ساعات بعد از ظهر، در حال تعطیلی کامل قرار داشتند، مصرف برق کشور ناگهان چنان افزایش یافت که از یک روز کاری وسط هفته نیز پیشی گرفت.

رجبی مشهدی افزود: در روز مذکور پیک مصرف برق به 57 هزار و 630 مگاوات رسید  این میزان تنها 17 مگاوات نسبت بیشترین میزان مصرف برق ثبت شده در سال گذشته فاصله دارد.

سخنگوی صنعت برق اظهار داشت: در ساعتی که اوج مصرف برق رخ داد، همه ادارت تعطیل بودند و بسیاری از صنایع نیز تعطلات آخر هفته را می گذراندند.

رجبی مشهدی اضافه کرد: نتیجه این مقایسه آن است که مصرف تنها به دلیل استفاده بی رویه و نادرست وسایل سرمایشی افزایش یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز