خبرگزاری کار ایران

افزایش صادرات صنعت آرد و فرآورده‌های غلات

asdasd
کد خبر : ۹۳۷۶۲۹

مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران از برگزاری نشست بررسی مسائل و مشکلات مربوط به صادرات صنعت آرد و فرآورده‌های غلات خبر داد و هدف از این جلسه را ارتقای سهم این محصولات در سبد صادرات کشور عنوان کرد.

به گزارش ایلنا، محمود بازاری با اعلام این خبر اظهار داشت: نخستین نشست بررسی مسائل و مشکلات صادرات صنعت آرد و فرآورده‌های غلات با هدف ارتقای سهم این محصولات در سبد صادرات کشور با حضور نمایندگان کانون انجمن‌های صنفی صنایع آرد و تعدادی از بنگاه‌های صادراتی نمونه برگزار شد.       

وی افزود: در این نشست موضوعاتی از جمله مشکلات مربوط به تعهدات ارزی صادرکنندگان آرد با عنایت به تامین گندم مورد نیاز از محل ورود موقت، بالا بودن هزینه حمل و نقل دریایی، مشکلات حمل مستقیم و یکسره آرد به بازارهای عراق و افغانستان و اصلاح نحوه دریافت ضمانت‌نامه ورود موقت از صادرکنندگان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

گفتنی است، در پایان مقرر شد با هماهنگی سازمان توسعه تجارت ایران، بانک مرکزی ج. ا. ایران و کانون انجمن‌های صنفی صنایع آرد ایران نسبت به بررسی و تعیین راهکارهای اجرایی جهت حل و فصل مشکلات تعهدات ارزی صادرکنندگان این صنعت اقدام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز