خبرگزاری کار ایران

اشتباهات بازاریابی در اینستاگرام

asdasd
کد خبر : ۹۳۷۴۷۹

مخاطب تیزهوش و کاربران باتجربه این روزهای شبکه‌های اجتماعی دیگر به‌راحتی گول نخواهند خورد. پس به جای ترفندهای بازاریابی اشتباه به دنبال‌کردن روش‌های واقعی تولید محتوای درست بپردازید.

آمار رشد کاربران اینستاگرام بسیار جالب توجه و عجیب است. استقبال از این شبکه اجتماعی بسیار بیشتر از آن است که در فکر می‌گنجد. برای درک این موضوع کافی است تعداد کاربران آن را در سال ۲۰۱۳ با سال ۲۰۱۸ مقایسه کنید. در سال ۲۰۱۳، اینستاگرام فقط ۹۰ میلیون کاربر داشته ولی در سال ۲۰۱۸ تعداد کاربران آن به یک هزار میلیون نفر رسیده است. با وجود چنین آمار و ارقامی مشخص می‌شود که چرا بازاریابان این‌قدر به اینستاگرام علاقه‌مندند. این شبکه اجتماعی راهی سریع، مفرح و پرتعامل پیش پای کسب‌وکارهای مختلف قرار می‌دهد. هر چند که بستر و فضای اینستاگرام برای رشد کسب‌وکارها عالی است اما امکان بروز اشتباهات هم در مسیر بازاریابی از کاربران دور نیست. در ادامه به اشتباهات بازاریابی در اینستاگرام می‌پردازیم. حواستان باشد که اگر دقت نکنید، این بستر مناسب برای رشد به نتیجه‌ای نخواهد رسید.

معطوف‌کردن توجه بر رشد تعداد کاربران به‌ جای تعامل با آنها

اشتباهات بازاریابی در اینستاگرام

اشتباهات بازاریابی در اینستاگرام

یکی از مشکلات عمیقی که در بازاریابی اینستاگرامی رخ می‌دهد، این است که بسیاری معتقدند، داشتن تعداد زیادی دنبال‌کننده یا در اصطلاح رایج فالوور نشانه موفقیت است. چنین چیزی اصلا و ابدا صحت ندارد. آنچه باعث می‌شود که بازارایابی اینستاگرامی با موفقیت همراه باشد، میزان تعامل بالا و ارتباط دنبال‌کنندگان صفحه‌تان با شماست. شما از این بستر استفاده می‌کنید تا با مخاطب هدف خود ارتباط بگیرید. پس نباید فقط به کمیت بیاندیشید. آنچه اینستاگرام برایتان به همراه می‌آورد، مخاطبانی است که با شما در ارتباط و تعامل قرار می‌گیرند و امکان شناخت دوسویه را ممکن می‌سازند. یعنی شناختی که هم آنها شما را درمی‌یابند و به خرید از شما مشغول می‌شوند و هم شما آنها را بهتر شناسایی می‌کنید تا خدمات و محصولات‌تان را عرضه کنید. پس به کیفیت تعامل در بستر اینستاگرام توجه داشته باشید.

خرید لایک و کامنت و دنبال‌کنندگانی قلابی

شما با خرید لایک، کامنت و فالوورهای قلابی راه به جایی نخواهید برد. هر کس با پا گذاشتن به صفحه شما متوجه می‌شود که آیا شوری که به پا کرده‌اید و تعداد بالای دنبال‌کنندگان‌تان حقیقی هستند یا خیر. در واقع، آنچه می‌تواند یک صفحه را محبوب و مطرح کند، محتوایی است که در قالب‌های مختلف تصویر، متن، ویدئو و... ارائه می‌کند. حال اگر در تولید محتوای اینستاگرامی ضعیف عمل کنید، هر چقدر هم که استقبال جعلی برای خود بسازید و نشان بدهید که پرطرف‌دار هستید، تیرتان به سنگ خواهد خورد. مخاطب تیزهوش و کاربران باتجربه این روزهای شبکه‌های اجتماعی دیگر به‌راحتی گول نخواهند خورد. پس به جای ترفندهای بازاریابی اشتباه به دنبال‌کردن روش‌های واقعی تولید محتوای درست بپردازید.

استفاده نادرست از هشتگ‌ها

اشتباهات بازاریابی در اینستاگرام

اشتباهات بازاریابی در اینستاگرام

بسیاری از بازاریابان اینستاگرام به دنبال ساخت هشتگ‌هایی هستند که بر موج‌های روز سوار می‌شوند. یعنی چه؟ منظور استفاده از همان هشتگ‌هایی است که واژه‌ها و عبارات داغ روز و عناوین پربحث را در خود دارند. این هشتگ‌ها تا جایی می‌توانند به شما کمک کنند که ارتباطی میان صفحه‌تان با آنها وجود داشته باشد. در غیر این صورت، شاید به‌طور موقت منجر به افزایش بازدیدکنندگان شوند اما در بلندمدت هیچ سود و مزایایی برایتان به همراه نخواهند داشت.

 همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، میزان تعامل بالا و صحیح با کاربران است که شما را به نتایج درست و مطلوب می‌رساند اما اگر بنا باشد که فقط مخاطبانی را به طور تصادفی به سمت خود جلب کنید، چطور می‌توانید انتظار دریافت نتایج و موفقیت‌های منطقی داشته باشید؟

همکاری با اینفلوئنسرهای اشتباه

یکی از عمده‌ترین خطاهای بازاریابی اینستاگرامی همکاری با اینفلوئنسرهای اشتباه است. شما نباید به سراغ اشخاصی بروید که به برندتان هیچ ارتباطی ندارند و صرفا معروف و مشهور هستند. شهرت اینفلوئنسرها زمانی به کمک‌تان خواهد آمد که برندتان را به‌خوبی درک کنند و ارتباطی میان هویت کسب‌وکارتان و آنها وجود داشته باشد.

زمانی که شما و اینفلوئنسری دارای نگاه و رویکردی مشترک باشید، مخاطبان پرتعداد او می‌توانند سریع و بی‌معطلی به مخاطبان شما هم بدل شوند. اما در غیر این صورت، امکان موفقیت وجود نخواهد داشت و دوباره محصولات‌تان را از طریق آن فرد به خیل عظیمی از افراد معرفی خواهید کرد که احتمال دریافت نتیجه مثبت از آنها قابل‌پیش‌بینی نیست.

بیشتر بدانید: لیست اینفلوئنسرهای ایرانی

 پس با اینفلوئنسرهای مناسب کار کنید و فقط به‌خاطر شهرت یک نفر به سراغش نروید. چنین اقدامی شاید هم جواب بدهد اما مانند رهاکردن تیری در تاریکی است. شما که به دنبال چنین چیزی نیستید؟ هستید؟

انتشار پُست‌ها و محتواهای مختلف بدون هیچ برنامه‌ای

اشتباهات بازاریابی در اینستاگرام

اشتباهات بازاریابی در اینستاگرام

یکی دیگر از اشتباهات رایجی که در بازاریابی اینستاگرامی رخ می‌دهد، پُست‌گذاشتن بی‌برنامه است. شما نباید بدون هیچ استراتژی و طرح قبلی به‌طور تصادفی اقدام به تولید محتوا کنید. هم از نظر شکل و ظاهر محتوا، هم از نظر مفهوم و پیام و هم از نظر زمان‌بندی باید دقت کنید که خواهان ارائه چه نوع محتوایی هستید. داشتن استراتژی و برنامه باعث می‌شود تا مخاطب تکلیفش را با شما بداند و متوجه شود که دقیقا با چه هدفی در اینستاگرام حضور پیدا کرده‌اید.

در آخر

همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد، اینستاگرام فضایی عالی و پرظرفیت برای بازاریابی محصولات مختلف است. یعنی هر کسب‌وکاری با هوشمندی می‌تواند در آن به مخاطب و رشد دست پیدا کند. اما اگر اشتباه کنید و در مسیر درستی گام برندارید، فقط وقت و انرژی‌تان را به هدر داده‌اید. پس آگاه باشید و با یادگیری پیچ و خم‌های مسیر بازاریابی در اینستاگرام موفقیت‌تان را تضمین کنید.

اگر هنوز نمی‌دانید از کجا شروع کنید و کدام اینفلوئنسرها مناسب کسب‌وکار شما هستند، سایت نشانت به عنوان بهترین پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگاین کار را به بهترین شکل ممکن برای شما انجام خواهد داد و در کنار شماست تا بهترین کمپین‌های تبلیغات در اینستاگرام را اجرا کنید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز