خبرگزاری کار ایران

بالاترین شمار ترافیک مرسولات پستی در دوران کرونا رقم خورد

asdasd
کد خبر : ۹۳۶۴۶۲

مدیر کل تجزیه و مبادلات شرکت ملی پست گفت: این مرکز با وجود دریافت و ارسال بالاترین ترافیک مرسولات پستی تاریخ خود در دوران کرونا، از ایمنی و سلامت کارکنان و مشتریان غافل نبوده است.

به گزارش ایلنا از  شرکت ملی پست، حمیدرضا آقاجانی با اشاره به حجم بالای ارسال مراسلات در این ایام، افزود: عملکرد شبانه روزی کارکنان خدوم و مسئولیت پذیر اداره کل تجزیه و مبادلات در ایام شیوع کرونا، همسو با اهداف استراتژیک شبکه پستی قابل تقدیر است.

وی با تاکید بر اینکه همراه با سهولت دسترسی آسان و سریع همگانی به اینترنت و فناوری‌های نوین، کسب و کار در بستر فضای مجازی نیز گسترش چشمگیری داشته است، گفت: در این شرایط، پست در سراسر دنیا به ویژه در ایران به عنوان بستری ارتباطی بسیار کارآمد، میان مشتریان و ارائه دهندگان خدمات و کالاها، دستخوش تحولاتی بنیادین شد.

به گفته وی، در ماه‌های اخیر و همزمان با شیوع و تداوم همه گیری ویروس کرونا در کشور و افزایش سطح آگاهی از خطرات ابتلا به این بیماری، گرایش مردم به خریدهای الکترونیکی بیشتر شد. به طوری که خریدهای اینترنتی بیش از پیش مورد استقبال عمومی قرار گرفت و تعداد بیشتری از مردم با مراجعه به سایت‌ها و پایگاه‌های فروش خدمات و کالا، نیازمندی‌ها و مایحتاج خود را از فضای مجازی تهیه می‌کنند.

او اظهار داشت: اداره کل تجزیه و مبادلات پستی در جایگاه مهمترین و بزرگترین مرکز مبادله پستی کشور، با درک عمیق از همه‌گیری ویروس کرونا و با وجود تقارن موج اول شیوع این بیماری با تعطیلات نوروز، تمام ظرفیت و توان خود را برای خدمت‌رسانی شبانه‌روزی و بی‌وقفه به مردم به کار گرفت.

به گفته آقاجانی، کارکنان این حوزه، در راستای انجام ماموریت و رسالت اصلی شبکه، که همانا حمل و نقل و تحویل مرسولات و تحقق شعار اصلی پست یعنی سرعت، دقت، امنیت است، با وجود همه محدودیت‌های موجود و افزایش چشمگیر حجم مبادلات پستی، توانستند نقش و سهم بسزایی در کنترل شیوع و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا داشته باشند.

مدیر کل تجزیه مبادلات افزود: با وجود آنکه در ایام شیوع موج اول کرونا، بسیاری از کسب و کارها تعطیل، خطوط پروازی و ریلی متوقف، حمل و نقل جاده‌ای محدود شد، اما شواهد موجود بیانگر آماده سازی و رهسپاری به موقع تمامی مرسولات وارده به این مجموعه و افزایش ۱۱۰ درصدی بسته، امانت و مرسولات تجارت الکترونیک در ماه‌های پایانی سال ۹۸ و آغاز سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه بودیم.

او تصریح کرد: کارکنان مسئولیت پذیر و دلسوز اداره کل تجزیه و مبادلات توانستند با شیفت‌های شبانه‌روزی و بدون تعطیلی در هر شرایطی، وظیفه مهم دریافت، آماده سازی و رهسپاری به موقع کالاها و خدمات مورد نیاز مردم را با وجود تمامی محدودیت‌ها به شایستگی به انجام برسانند.

وی تاکید کرد: این اداره کل با وجود دریافت و ارسال بالاترین ترافیک مرسولات پستی در تاریخ خود، به هیچ وجه از جنبه‌های ایمنی و سلامت کارکنان و نیز دریافت کنندگان خدمات پست غافل نبوده و با هدف حفظ سلامتی و ایمنی نامه رسانان و هموطنان که انتظار داشتند بسته‌های خود را در شرایط کاملا بهداشتی و به دور از هرگونه آلودگی دریافت کنند، به طور مستمر و روزانه تمامی بخش‌های اجرایی و همچنین مرسولات پستی (بسته‌ها و امانات)، تجهیزات و اقلام مصرفی و… را پاکسازی، ضدعفونی و گندزدایی کرد.

به گفته آقاجانی، کارکنان اداره پست خارجه نیز به عنوان تنها درگاه بین المللی ورود و خروج مرسولات خارجه در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)، با وجود خطرات و تهدیدات جدی سلامتی، ایثارگرانه و مسئولانه بسته‌های دریافتی از کشورهای دیگر را ضدعفونی و پاکسازی کرده و پس از ۴۸ ساعت قرنطینه، به مقاصد داخلی ارسال کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز