خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی:

حداکثر افزایش اجاره بها در تهران ۲۵ درصد اعلام شد/ به هیچ وجه موافق ساخت خانه‌های کم‌متراژ نیستم

asdasd
کد خبر : ۹۳۲۸۲۴

به گفته وزیرراه و شهرسازی حداکثر اجاره بها در تهران 25 درصد و در سایر شهرها 20 درصد خواهد بود.

به گزارش ایلنا،‌ محمد اسلامی در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه همکاری دبیرخانه شورای عالی منطقه آزاد و منطقه ویژه درباره تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره اجاره گفت: ستاد ملی مبارزه با کرونا در اردیبهشت مصوبه صادر کرد که در آن مدت اجاره دو ماه تمدید شد و امروز هم مصوبه در این زمینه اعلام شد به طوری که تمامی قرارداد اجاره تا سه ماه بعد از پایان شرایط کرونا و اعلام عادی شدن وضعیت سلامت کشور توسط وزارت بهداشت  تمدید شود.

وی ادامه داد: همچنین حداکثر افزایش نرخ اجاره در تهران ۲۵ درصد و در سایر شهرها ۲۰ درصد است و مالکان حق افزایش اجاره بیش از این نرخ را ندارند.

اسلامی گفت: این مصوبه دارای چند تبصره است به طوری که چنانچه مستاجران تکالیف خودشان را در اجرا نکنند دادگاه‌ها حکم را صادر و  باید  مستاجر ظرف دو ماه تخلیه کند و چنانچه مالک به صورت رسمی واحد خود را فروخته باشد مستاجر ۲ ماه بعد از اعلام رسمی می‌تواند واحد را تخلیه کند و سومین و مهمترین تبصره آن است که تمامی معاملات باید در سامانه ثبت اسناد املاک و مستغلات کشور ثبت شود متقاضیان باید کد رهگیری را دریافت کنند و اگر خارج از بنگاه معامله‌ای را منعقد می‌ شود باید حتماً کد رهگیری را اخذ کنند.

 وی با بیان اینکه از امروز تمامی معاملات املاک و مستغلات ثبت رسمی باید شود و متقاضیان باید کد رهگیری را دریافت کنند، گفت: بسته دیگر حمایتی در مرحله بعد در ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم می‌شود که مربوط به تولید و عرضه مسکن است. اسلامی با اشاره به اینکه تمامی مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا برای تمامی بخش‌ها لازم الاجرا اجرا است ادامه داد: با توجه به شرایط خاصی که در کشور وجود دارد و قیمت‌ها در حوزه اجاره و خرید و فروش تغییر کرده است و با توجه به اینکه برخی از سیاست‌های قوه قضاییه و برخوردهای قضایی ممکن است التهاب آفرین باشد بنابراین تنظیم‌گری مقررات در این بخش به گونه‌ای صورت گرفته که به جامعه آرامش دهیم و برخورد قضایی در این زمینه صورت نگیرد.

 وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: دادگاه به هیچ عنوان حکم تخلیه نمی‌دهد و این خود ابزارهای اجرایی برای این مصوبه است.

  وزیر راه و شهرسازی همچنین  درباره ساخت خانه‌های کوچک متراژ هم گفت: من به هیچ عنوان موافق طراحی این واحدهای مسکونی نیستم و سیستم الگوی مسکن ما زیر ۷۵ متر است و اگر این شخص این ادعا را مطرح می‌کند وزارت راه و شهرسازی برنامه برای ساخت این واحدها را ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز