خبرگزاری کار ایران

افزایش 1200 مگاواتی ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی تا پایان تابستان امسال

asdasd
کد خبر : ۹۳۱۰۵۶

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی با تاکید بر اینکه تا پایان شهریورماه امسال یک هزار و 200 مگاوات به ظرفیت موجود نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده خواهد شد، گفت:‌ بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته 600 مگاوات از این ظرفیت جدید در تیرماه و 600 مگاوات باقی مانده در مرداد و شهریور وارد مدار خواهد شد.

به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "محسن طرزطلب" با تاکید بر اینکه برنامه تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی از ابتدای دولت تدبیر و امید به شکل جدی در دستور کار قرار گرفته است، گفت:‌ سال گذشته با تلاش‌های صورت گرفته همکاران صنعت برق، راندمان متوسط نیروگاه‌های حرارتی کشور با افزایش حدود 48 صدم درصدی نسبت به پایان سال 97 برای اولین بار به 38.58 درصد رسید.

وی ادامه داد: راندمان نیروگاه‌های گازی در حالت استاندارد حدود 34 درصد است که با تبدیل این واحدها به سیکل ترکیبی، راندمان‌ آن‌ها نیز به حدود 48 تا 49 درصد خواهد رسید. از دیگر اقدامات مفیدی که در چند سال اخیر مورد توجه قرار گرفته موضوع استفاده از نیروگاه‌های جدید راندمان بالای گازی است که راندمان این واحدها در حالت گاز بین 39 تا 40 درصد خواهد بود.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی با اشاره به برنامه این شرکت برای ارتقای واحدهای گازی موجود در کشور، گفت:‌ راندمان نیروگاه‌های گازی کلاس E بین 33 تا 34 درصد است که با ارتقای این واحدها راندمان آن‌ها نیز به حدود 36 تا 37 درصد خواهد رسید.

طرزطلب با تاکید بر اینکه راندمان نیروگاه‌های کشور تا پایان امسال از مرز 39 درصد عبور خواهد کرد، گفت: ‌براساس برنامه ششم توسعه در تلاشیم این رقم را در سال 1400 به عدد 40 درصد برسانیم.

وی با بیان اینکه 92 درصد انرژی ایران توسط نیروگاه‌های حرارتی تامین می‌شود، اضافه کرد: سالانه حدود 36 درصد گاز کشور توسط نیروگاه‌های حرارتی مصرف می‌شود. هر چه بتوانیم با گاز موجود در اختیار توان تولیدی نیروگاه‌ها را افزایش دهیم طبیعتا این اقدام به نفع اقتصاد کشور خواهد بود و می‌توان با صادرات مازاد سوخت باقی‌مانده در این بخش برای کشور درآمدزایی ایجاد کرد.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی با تاکید بر اینکه تا پایان شهریورماه امسال حدود یک هزار و 200 مگاوات به ظرفیت موجود نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده خواهد شد، گفت:‌ بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته 600 مگاوات از این ظرفیت جدید در تیرماه و 600 مگاوات باقی مانده در مرداد و شهریور وارد مدار خواهد شد.

طرزطلب با اشاره به اینکه افزایش توان تولیدی واحدهای حرارتی به صورت مستمر ادامه خواهد داشت، تاکید کرد:‌ در تلاشیم با بکارگیری نیروگاه‌های نسل‌نو و تبدیل واحدهای گازی به سیکل ترکیبی بتوانیم بدون افزایش مصرف سوخت نسبت به سال گذشته شاهد ارتقای توان تولید نیروگاه‌های کشور باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز