خبرگزاری کار ایران

شافعی:

رشد واسطه‌گری، دلالی و سفته‌بازی، نفس تولید را گرفته است

asdasd
کد خبر : ۹۳۰۷۶۶

رئیس اتاق ایران در مراسم تودیع و معارفه رئیس و اعضای هیات رئیسه اتاق کرج گفت: رهبر فرزانه انقلاب، هفت سال است که در پیام نوروزی خود بر تقویت تولید تاکید می‌کند. لازمه اجرای فرمایشات ایشان آن است که تولید، جذاب تر از سایر فعالیت های اقتصادی باشد. رشد واسطه گری، دلالی و سفته‌بازی، نفس تولید را گرفته است.

به گزارش ایلنا از اتاق بازرگانی ایران، غلامحسین شافعی در مراسم تودیع و معارفه رئیس و اعضای هیات رئیسه اتاق کرج ضمن اشاره به ظرفیت های اقتصادی استان البرز، تنوع فرصت های اقتصادی و همچنین موقعیت جغرافیایی این استان را بی نظیر دانست و تاکید کرد: انتظار می رود با رفع موانع کسب و کار، جهش اقتصادی بزرگی در البرز رخ دهد.

شافعی در این مراسم که صبح روز سه شنبه سوم تیر ۱۳۹۹  در سالن همایش های اتاق کرج برگزار شد، گفت: «هیات رئیسه اتاق کرج، جوان‌ترین ترکیب را در بین اتاق سراسر کشور دارد و انتظار می رود اتاق کرج با تکیه به دستاوردهای ده ‌ساله اخیر خود و با خلاقیت تیم مدیریتی جدید، نقش آفرینی بیشتری در فضای اقتصاد کشور داشته باشد تا از ظرفیت های اقتصادی استان در سطح محلی و ملی و حتی بین المللی، بهتر استفاده شود.»

رئیس اتاق ایران افزود: اتاق در قانون به عنوان مشاور قوای سه گانه شناخته شده است. امید است که با مشاوره منصفانه و مشفقانه اتاق ها، مقبولیت اتاق در نهادهای حاکمیتی برای مشورت دهی را افزایش دهیم. همچنین با توجه به این که اکثر مسئولان در طرح مشکلات با بخش خصوصی همصدا هستند، اتاق ها با ارایه راه حل برای مشکلات، می توانند نقش بهتری در تحولات اقتصادی ایفا کنند.

شافعی اظهار امیدواری کرد که فعالان اقتصادی کشور متناسب با سهمی که در ایجاد اشتغال و پرداخت مالیات دارند، در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی نیز نقش داشته باشند.

رئیس اتاق ایران تقویت شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی را یکی از راه های مهم توسعه اقتصادی استان ها دانست.

شافعی گفت: رهبر فرزانه انقلاب هفت سال است که در پیام نوروزی خود بر تقویت تولید تاکید می‌کند. لازمه اجرای فرمایشات ایشان  آن است که تولید، جذاب تر از سایر فعالیت های اقتصادی باشد. متاسفانه در سال ۹۷ نسبت به ۹۶، از نظر نرخ تشکیل سرمایه در ماشین آلات، شاهد ۷ درصد تنزل بودیم. آمارهای اخیر نیز منتشر نشده است. رشد واسطه گری، دلالی و سفته‌بازی، نفس تولید را گرفته است.

شافعی افزود: تمرکز قدرت در کشور باید بشکند و به استاندارها و روسای سازمان‌های اداری استانی، اختیار بیشتری داده شود. چون آنها مسائل اقتصادی را بسیار بهتر از مدیران مرکزنشین درک می‌کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز