خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی توزیع توانیر

هوشمندسازی برق را با راه‌اندازی مرکز پایش با قطعیت پیگیری می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۹۳۰۷۳۶

تحول دیجیتال و‌هوشمندسازی برق را با راه اندازی مرکز پایش با قطعیت پیگیری می‌کنیم

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، غلامعلی رخشانی مهر امروز درمراسم افتتاح مرکز پایش صنعت برق که با حضور وزیر نیرو انجام شد گفت: مرکز پایش صنعت برق (TMC) با هدف پایش برخط شاخص‌های استراتژیک شرکت‌های زیر مجموعه و پایش مصرف برق طراحی و راه اندازی شد.

وی با بیان این که مرکز یکی از ارکان اصلی هوشمندسازی برق است، خاطرنشان کرد: نقشه راه هوشمند سازی شرکت توانیر مشتمل بر ۳ بازیگر اصلی شامل مشترک هوشمند، شرکت برق هوشمند و حاکمیت هوشمند است.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر بیان کرد: مرکز پایش صنعت برق  ابزاری برای حاکمیت هوشمند در صنعت برق است که وزارت نیرو و شرکت توانیر در جایگاه حاکمیتی، نقش قانونگذار ونظارت بر اجرا را ایفا می‌کند.

وی افزود: حدود ۳۵ شاخص برای شرکتهای توزیع در حوزه های خدمات مشترکان، قابلیت اطمینان شبکه، کیفیت برق، کاهش تلفات، مدیریت مصرف و شاخصهای مدیریتی تعریف و احصا شد و شاخصهای مرتبط با شرکتهای برق منطقه ای نیز از سوی معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی تعریف شده است.

وی با اشاره به نصب ۵۰۰ هزار کنتور هوشمند برای مشترکان بزرگ، تعداد مشترکان دیماندی بالای ۳۰ کیلووات را حدود ۴۰۰ هزار و مشترکان چاه های کشاورزی را ۱۱۰ هزار مشترک ذکر کرد که به همراه مشترکان دولتی و در قالب تفاهم نامه با برنامه های مدیریت بار همکاری می کنند و و مرکز پایش مصرف، وظیفه تحلیل و پایش بار مصرفی آنها را به خصوص در ایام پیک شبکه برعهده دارد و پایش مصرف برق، کاربرد اصلی مرکز پایش صنعت برق در فصل پیک شبکه محسوب می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز