خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو:

۲۵۰ پروژه آب و فاضلاب تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد/کاهش نیم درصد تلفات شبکه معادل صرفه‌جویی سوخت یک سال تولید برق صادراتی کشور

asdasd
کد خبر : ۹۳۰۶۰۹

وزیر نیرو اظهار داشت: سه سد مخزنی 22 هزار کیلومتر شبکه آبیاری و زهکشی، یک پروژه آبرسانی شهری، چهار تصفیه‌خانه فاضلاب و 15 پروژه آبرسانی روستایی، چهار واحد نیروگاهی و دو نیروگاه تجدپذیر به ظرفیت هشت مگاوات در مجموع 19 پروژه با سرمایه‌گذاری 9 هزار میلیارد تومان طی هشت هفته پویش به افتتاح رسیده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، رضا اردکانیان در مراسم افتتاح مراکز پایش صنعت برق و ارتقای توان تولید یک واحد نیروگاه شاهرود به ظرفیت 31 مگاوات که در شرکت توانیر انجام شد اظهار داشت: اکنون در فصل تابستان هستیم و هفته اول تیرماه برای وزارت نیرو هفته مدیریت مصرف آب است و اکنون فرصتی است که ارتباطات با مردم فعال شود و به مردم یادآوری کنیم که مهم است در کنار همه تلاش‌های تولید و عرضه آب و انرژی، سهم و نقش خود را در تحقق آداب صحیح مصرف ایفا کنیم و از این جهت زندگی خود را برای خود و فرزندان توام با رفاه و آسایش بیشتر کنیم.

وی با بیان اینکه امروز در هشتمین هفته از پویش # هر هفته – ا – ب – ایران هستیم که به اتکای تجربه موفق پویش طی نیم سال گذشته و اتمام 227 پروژه 33 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری تا پایان سال که با رضایت رهبری نیز انجام شد، امسال با ظرفیت بیشتر و ابعاد وسیعتر کار را آغاز کردیم.و

وزیر نیرون با بیان اینکه تا پایان سال 250 پروژه آب، برق و فاضلاب به بهره‌برداری می‌رسد گفت: سه سد مخزنی 22 هزار کیلومتر شبکه آبیاری و زهکشی، یک پروژه آبرسانی شهری، چهار تصفیه‌خانه فاضلاب و 15 پروژه آبرسانی روستایی، چهار واحد نیروگاهی و دو نیروگاه تجدپذیر به ظرفیت هشت مگاوات در مجموع 19 پروژه با سرمایه‌گذاری 9 هزار میلیارد تومان طی هشت هفته پویش به افتتاح رسیده است.

وی با بیان اینکه سال جاری را در شرایطی سپری می‌کنیم که در تحریم هستیم بنابراین انگیزه برای تلاش و وفای به عهد بیشتر است، خاطرنشان کرد: امروز موفق شدیم اولین‌های برقی را در کشور مدون کنیم.

وزیر نیرو افزود: توجه به عرضه مهم شبکه‌های انتقال در دستور کار قرار گرفته و در کوتاه‌ترین زمان این توفیق را داشتیم که نسبت به هوشمند شدن شبکه اقدام کنیم.

اردکانیان با بیان اینکه با راه‌اندازی مرکز پایش صنعت برق تمامی سیستم قابل رویت خواهد بود گفت: همچنین با دقت می‌توانیم تمام نقاط و عملکرد شبکه و همچنین مدیران را در عرصه‌های مختلف رصد کنیم. همچنین این مرکز پایش نقش مهمی در مدیریت مصرف برق خواهد داشت.

وی با بیان اینکه با کمک مردم تابستان را هر چند زودتر هوا گرم شده است با اتخاذ روش صحیح مصرف سپری خواهیم کرد، گفت: برای پویش امسال دو بخش ساخت و ساز و سازوکار در نظر گرفته شده که در حوزه ساخت و ساز به طور متمرکز فعالیت‌های مربوط به احداث نیروگاه، سد و تصفیه‌خانه‌ها تداوم خواهد داشت و در حوزه سازوکار نیز شرایط را برای اجرایی شدن ساخت و سازها فراهم می‌کنیم.

وی با بیان اینکه امروز پروژه سازوکاری مرکز پایش صنعت برق و پروژه ساخت و سازی نیروگاه شاهرود افتتاح شد افزود: به عنوان نقطه شروع راندمان نیروگاه شاهرود بیش از 2 درصد افزایش می‌یابد این افزایش راندمان وقتی ملموس است که به اعداد تلفات سال گذشته نگاه کنیم به طوری که سال گذشته توانستیم نیم درصد تلفات را کاهش دهیم که منجر به صرفه‌جویی در میزان سوخت نیروگاه‌ها شده که معادل همه سوختی بوده که در طول سال برای تولید برق صادراتی استفاده کردیم.

اردکانیان گفت: این عرصه جدید در صنعت آب و برق معطوف به بهره‌وری است و منابع مالی، فناوری و منابع انسانی راندمان بالاتری خواهند داشت و مسیر جدیدی برای توسعه پایدار کشور خواهد بود.

وی با بیان اینکه افزایش راندمان نیروگاه شاهرود منجر به صرفه‌جویی سوخت و افزایش تولید برق می‌شود گفت: ارتقای 21 مگاوات توان تولید معادل مصرف برق یک جمعیت 80 هزار نفری است.

وی تاکید کرد:‌ امیدواریم مجموعه طرح‌های هر هفته ا – ب – ایران که از نیم سال گذشته آغاز شده در سالی که به نام جهش تولید مزین شده است منجر به رفاه بیشتر مردم شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که بازار منطقه با وسعت قابل توجه برای فعالیت نیروی متخصص ما باز است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز