خبرگزاری کار ایران

تولید نفت در منطقه بی‌طرف مرزی عربستان و کویت از سرگرفته شد

asdasd
کد خبر : ۹۳۰۵۴۶

یک مقام کویتی اعلام کرد که تولید نفت در منطقه بی‌طرف مرزی عربستان و کویت از ابتدای ماه ژوئیه ازسرگرفته می‌شود.

به گزارش ایلنا از رویترز، عبدالله الشمری، معاون اجرایی و مالی شرکت نفت خلیج کویت (KGOC) روز دوشنبه (دوم خردادماه) اعلام کرد کویت و عربستان سعودی قصد دارند تولید میدان‌های مشترک نفتی خفجی و وفره را از یکم ماه ژوئیه از سر گیرند.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود تولید میدان مشترک نفتی خفجی که به‌مدت یک ماه متوقف شده بود، در روز یکم ژوئیه حدود ۸۰ هزار بشکه در روز باشد و مقدار تولید این میدان پس از دو ماه به ۱۰۰ هزار بشکه در روز می‌رسد.

معاون امور مالی و مدیریت شرکت نفت کویت که بهره‌برداری از این میدان را به‌عهده دارد، افزود: پیش‌بینی می‌شود تولید میدان خفجی تا پایان سال به ۱۷۵ هزار بشکه در روز برسد.

الشمری افزود: از سرگیری تولید میدان وفره نیز یکم ژوئیه خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود تولید اولیه آن ۱۰ هزار بشکه در روز باشد. تولید وفره اواخر ماه اوت به ۷۰ هزار بشکه در روز و پس از آن تا پایان سال ۲۰۲۰ به ۱۴۵ هزار بشکه در روز خواهد رسید.

به گزارش شانا، منطقه بی‌طرف بین عربستان و کویت تنها جایی است که شرکت‌های نفتی خارجی در میدان‌های نفتی سهمی در اختیار دارند؛ در خاک دو کشور میدان‌های نفتی در اختیار شرکت‌های نفتی دولتی است و تولید نفت از این میدان‌ها نیز به‌طور برابر بین دو کشور مشترک است.

شورون عربستان سعودی (SAC) که میدان وفره را به طور مشترک با شرکت نفت خلیج کویت اداره می کند، در بیانیه‌ای اعلام کرد: این دو شرکت در حال آماده‌ شدن برای از سرگیری عملیات هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز