خبرگزاری کار ایران

فروش بیش از ۲.۶ میلیارد یورو ارز حاصل از صادرات در نیما

asdasd
کد خبر : ۹۳۰۴۰۵

از ابتدای امسال تا پایان روز ۲۵ خردادماه رقمی معادل ۲ میلیارد و ۶۴۱ میلیون یورو ارز حاصل از صادرات در سامانه نیما به فروش رفته است.

به گزارش ایلنا، معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران در گزارشی به بررسی عملکرد سامانه نیما پرداخته و نوشته است: از اول فروردین ۱۳۹۹ تا پایان روز ۲۵ خردادماه یک میلیارد و ۶۳۰ میلیون یورو در سامانه نیما خرید ارز برای واردات انجام شده است.

این در حالی است که فروش ارز صادراتی و خرید ارز برای واردات در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۴۰ و ۵۹ درصد کاهش یافته‌اند.

براساس این گزارش فروش ارز صادراتی در ۲ هفته نخست امسال تقریبا کمتر از ۵۰ میلیون یورو بوده است و از هفته سوم فروردین‌ماه و با پایان یافتن تعطیلات نوروزی، عرضه ارز افزایش یافته و به رقمی حدود ۲۵۰ میلیون یورو رسیده است.

با این وجود هفته نهم و هفته دوازدهم سال جاری، شاهد بالاترین عرضه ارز در سامانه نیما بوده‌اند به گونه‌ای که طی این ۲ هفته رقمی برابر با ۴۰۰ میلیون یورو در سامانه نیما ارز حاصل از صادرات فروخته شده است.

روند هفتگی معاملات خرید ارز برای واردات نیز نشان می‌دهد که در هیچ هفته‌ای رقم خرید ارز برای واردات بالاتر از ۲۰۰ میلیون یورو نبوده است و به جز ۲ هفته نخست سال جاری، نوسان آن به طور متعادل دنبال شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز