خبرگزاری کار ایران

خرید 3.5 میلیون تن گندم در سه ماهه اول سال

asdasd
کد خبر : ۹۲۹۹۴۲

خرید تضمینی گندم در کشور در اول تیرماه به بیش از 3.5 میلیون تن رسید که نسبت به سال گذشته در همین زمان رشد 4 درصدی دارد، بر اساس نتایج آنالیز گندم‌های خریداری شده‌ی امسال، کیفیت برای پخت نان خوب است.

به گزارش ایلنا از وزارت صمت، خرید تضمینی گندم در کشور تا اول تیرماه به 3 میلیون و 529 هزار تن رسیده است که در مقایسه با سال پیش در این زمان رشد 4 درصدی داشته‌ایم.

ارزش گندم‌های خریداری شده بیش از 89 هزار میلیارد ریال است و خوزستان با یک میلیون و 200 هزار تن، گلستان 670 هزار تن، فارس 429 هزار تن و ایلام با 203 هزار تن پیشتازخرید گندم در کشور هستند.

در این مدت میزان خرید تضمینی 220 هزار تن دانه‌ی روغنی کلزا نیز در 25 استان به ارزش 9803 میلیارد ریال بوده است.

براساس گزارش مرکز پژوهشهای غلات کشور از تعداد 6216 نمونه گندم آزمایش شده، پروتئین 12.3 درصد ثبت شده که در محدوده استاندارد است و برای پخت نان مناسب و کیفیت خوب دارد.

گفتنی است؛ آرد در کشور مطابق استاندارد 103 تولید می‌شود و کیفیت نان سنتی نیز در آخرین ارزیابی در اردیبهشت ماه از 736 نمونه، نمره کیفیت 86.2 را به خود اختصاص داده است.

در همین راستا، طی یک هفته گذشته 140 هزار و 441 تن گندم در سامانه سیفا و 156 هزار و 764 تن آرد از طریق سامانه آرد به فروش رفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز