خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به ایلنا؛

تحویل آزادراه تهران- شمال؛تا 5 سال آینده/ کشورهای خارجی برای تامین مالی نبودند و نخواهند بود

asdasd
کد خبر : ۹۲۹۸۷۶

وزیر راه و شهرسازی از تحویل قطعه دوم آزادراه تهران- شمال به صورت کامل تا پنج سال آینده خبر داد و گفت: خارجی‌ها برای تامین مالی این پروژه حضور ندارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز معاون رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی و رئیس بنیاد مستضعفان از قطعه دوم آزادراه تهران- شمال بازدید کردند و آخرین جزئیات از نحوه سرمایه‌گذاری در ساخت قطعه دوم را اعلام کردند.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در افتتاح قطعه اول آزادراه تهران- شمال وعده بهره‌برداری از باند رفت قطعه دوم تا سال 1400 را دادیم، گفت: امروز از آخرین وضعیت پروژه قطعه دوم آزادراه تهران- شمال به همراه آقایان فتاح و نوبخت بازدید کردیم و امیدواریم با تامین مالی مورد نیاز بتوانیم وعده داده شده را محقق سازیم.

اسلامی با بیان اینکه بنا داریم فعلا باند رفت قطعه دوم را بسازیم همچنین از جاده فعلی هم برای رفت و آمد مردم استفاده کنیم، ادامه داد: با افتتاح تونل البرز گام مهمی در ساخت باند رفت قطعه دوم برمی‌داریم و ساخت این بخش از پروژه هم باعث کاهش مدت‌زمان سفر مردم خواهد شد.

وی تاکید کرد: دولت در شرایط سخت مالی قرار دارد اما با این وجود با اراده کامل با بنیاد مستضعفان متفق‌القول هستیم تا قطعه دوم را بسازیم.

وزیر راه و شهرسازی از اتمام ساخت قطعه دوم آزادراه در پنج سال آینده خبر داد و گفت: تا پنج سال آینده قطعه دوم را به طور کامل تحویل می‌دهیم.

اسلامی ادامه داد: سهم دولت از تامین مالی قطعه دوم آزادراه تهران- شمال 50 درصد است و امیدواریم 2100 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای احداث باند رفت آزادراه تهران- شمال محقق شود که در این صورت این پروژه در موعد مقرر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اظهار داشت: برای تحویل پروژه در موعد مقرر ، در برخی از مناطق حتی به صورت سه‌شیفت کار می‌شود تا حتی بتوانیم زودتر از موعد باند رفت قطعه دو را تحویل دهیم. البته نقاط بحرانی در این منطقه زیاد است.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر منتفی شدن تامین مالی از سوی خارجی‌ها برای احداث قطعات باقی مانده آزادراه تهران- شمال تاکید کرد: در یک مقطع کوتاهی تامین مالی از سوی کشورهای خارجی مطرح شد اما هیچوقت خارجی‌ها برای تامین مالی حضور نداشتند و نخواهند داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز