خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

جزئیات افزایش حق اشتراک تلفن ثابت

asdasd
کد خبر : ۹۲۹۶۶۴

در حال حاضر از روستاها ۱۰۰ تومان، شهرهای کوچک ۲ هزار تومان، مراکز شهرستان‌ها ۲۵۰۰ تومان، مراکز استان‌ها ۴ هزار تومان، کلان‌شهرها ۵ هزار تومان و تهران ۸ هزار تومان ماهانه بابت حق اشتراک اخذ می‌شود.

محمدرضا بیدخام در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره جزئیات افزایش حق اشتراک تلفن ثابت اظهار داشت: به استناد ماده 4 قانون شرکت مخابرات ایران، تاکید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و موافقت عمومی سهام شرکت مخابرات ایران، شرکت مخابرات می‌تواند حق اشتراک از مشترکین تلفن ثابت اخذ کند، در این چارچوب مجمع فوق‌العاده شرکت مخابرات ایران در تاریخ 3.31 تشکیل و تصویب شد که حق اشتراکی بابت تلفن ثابت از مشتریان اخذ شود.

وی افزود: حق اشتراک بابت توسعه و نگهداری تلفن ثابت است، با توجه به هزینه‌های بالا و تورمی که در جامعه وجود دارد، توسعه و نگهداری شبکه‌های مخابرات سخت شده، بنابراین این افزایش تعرفه در راستای پوشش دادن بخشی از این هزینه است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران تصریح کرد: در حال حاضر میانگین هزینه بابت نگهداری یک خط حدود 7500 تومان است و طبق مصوبه دیروز میانگین 3600 تومان بابت حق اشتراک از مشتریان اخذ می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر از روستاها 100 تومان، شهرهای کوچک 2 هزار تومان، مراکز شهرستان‌ها 2500 تومان، مراکز استان‌ها 4 هزار تومان، کلان‌شهرها 5 هزار تومان و تهران 8 هزار تومان ماهانه بابت حق اشتراک اخذ می‌شود.

بیدخام خاطرنشان کرد: مخابرات 15 سال تعرفه تلفن ثابت را تغییر نداده است که با توجه به هزینه‌ها و افزایش شدید تورم، عملا توسعه و نگهداری خطوط را با مشکل مواجه کرده است.

وی یادآور شد: در ماه 3600 تومان روی هزینه تلفن ثابت اضافه می‌شود بنابراین عدد 4 برابری که برای افزایش حق اشتراک در نظر گرفته در سبد اقتصادی مردم قابل توجه نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز