خبرگزاری کار ایران

صادرات غیرنفتی در انتظار تصمیمات شورای‌ عالی صادرات

asdasd
کد خبر : ۹۲۹۵۸۶

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در بیست‌ویکمین جلسه فوق‌العاده کمیته کارشناسی توسعه صادرات غیرنفتی، از ضرورت افزایش اختیارات شورای‌عالی توسعه صادرات غیرنفتی، کاهش فرآیند تصمیم‌گیری و ابلاغ تصمیمات اتخاذی در شرایط فعلی، به عنوان اولویت‌های مهم یاد کرد و گفت: امیدواریم این الزامات در جلسه آینده شورا به جمع‌بندی نهایی برسد.

به گزارش  ایلنا، حمید زادبوم، معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، در این جلسه اظهار داشت: در نشست آینده شورای‌عالی توسعه صادرات غیر نفتی که طی هفته جاری به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار خواهد شد، در مورد موضوعات مهمی که در جلسات قبلی کمیته کارشناسی و کارگروه‌های کارشناسی با حضور دستگاه‌های اجرایی و بخش‌های غیردولتی تصمیم‌سازی شده و راه‌حل‌های اجرایی مختلفی برای حل و فصل مسائل و مشکلات سر راه صادرات پیش‌بینی شده است، تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اهداف و برنامه‌های پیش‌بینی شده به منظور صادرات کالا و خدمات در سال جاری و لزوم تسهیل شرایط و مسیر صادرات برای ارزآوری با اولویت بازارهای همسایه، تمامی دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط باید با برنامه‌ریزی و بسیج امکانات و منابع برای تحقق اهداف کمی صادرات در سال جاری تلاش کرده و موانع بر سر راه صادرات و صادرکنندگان را به سرعت مرتفع کنند.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران و دبیر شورای‌عالی توسعه صادرات غیر نفتی بیان داشت: یکی از نیازمندی‌های ضروری حوزه تجارت خارجی  ارائه بهنگام آمار و اطلاعات از سوی گمرک ایران به عنوان رکن برنامه‌ریزی و تحلیل به موقع حوزه تجارت خارجی است.

زادبوم همچنین از همکاری دستگاه‌هایی که در ایجاد بسترهای کمک به توسعه صادرات، هم‌راستا با سیاست‌ها و برنامه‌های کلان صادراتی تلاش می‌کنند، قدردانی کرد.

گفتنی است، بیست و یکمین جلسه فوق‌العاده کمیته کارشناسی شورای‌عالی توسعه صادرات غیرنفتی با حضور دبیر شورای‌عالی صادرات، نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و بخش غیردولتی عضو شورا با موضوع بررسی دستور کار نشست آتی شورا برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز