خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

تا به این لحظه تغییری در قیمت گازوییل نداریم/ چالش نبود کارت سوخت برای مصرف‌کنندگان نفت‌گاز

asdasd
کد خبر : ۹۲۹۰۶۳

اکنون اکثر کارت‌های سوخت گازوئیل جایگاه جمع آوری شده‌اند و اگر کسی هم سهمیه یارانه‌ای و هم سهمیه آزاد کارت خود را استفاده کرده باشد و بخواهد از کارت جایگاه به نرخ آزاد سوخت‌گیری کند با مشکل مواجه می‌شود و حتی خودرو بدون سوخت می‌ماند.

اسدالله قلیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره شایعات افزایش قیمت گازوئیل اظهار داشت: هم‌اکنون در تغییری در قیمت گازوییل صورت نگرفته است و قیمت هر لیتر این فرآورده به صورت یارانه‌ای هر لیتر ۳۰۰ تومان و آزاد هر لیتر ۶۰۰ تومان بر روی سیستم سامانه هوشمند سوخت لحاظ می‌شود.

وی ادامه داد: جایگاه‌های سوخت دخل و تصرفی در خصوص افزایش یا کاهش قیمت سوخت و یا سهمیه‌بندی ندارند و اگر تغییری در دستور کار دولت باشد معمولا از ساعت ۱۲ شب به بعد برروی سامانه هوشمند از دیتا سنتر مربوطه در سرورهای جایگاه‌های سوخت  اجرایی می‌شود.

رییس انجمن صنفی جایگاهداران سراسر کشور با توضیحی در مورد بودجه‌های مرتبط با قیمت فراورده گفت: معمولا در بودجه‌های سنواتی موضوع فروش فراورده‌های نفتی در جدول تبصره ۱۴ قانون بودجه ذکر می‌شود و برخی کارشناسان با مطالعه ردیف‌های جدول و امکان تحقق مبالغ یاد شده و توجه به آمار فروش روزانه، معتقدند امکان افزایش قیمت گازوئیل وجود دارد ولی در هر حالت تصمیم با دولت است که بخواهد این اقدام را داشته باشد.

 وی گفت: طبق گزارشات واصله از جایگاه‌ها، مشتریانی که برای دریافت سوخت گازوئیل به جایگاه‌ها مراجعه می‌کنند اکثرا از روند تخصیص سوخت گازوئیل به خودروی خود راضی نیستند و چون جایگاه‌ها نمی‌توانند بدون محدودیت سوخت گازوئیل با نرخ آزاد در اختیار مشتریان بگذارند، گلایه این مشتریان نیز بیشتر است.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و فرآورده‌های نفتی یادآور شد: اکنون اکثر کارت‌های سوخت گازوئیل جایگاه جمع آوری شده‌اند و اگر کسی هم سهمیه یارانه‌ای و هم سهمیه آزاد کارت خود را استفاده کرده باشد و بخواهد از کارت جایگاه به نرخ آزاد سوخت‌گیری کند با مشکل مواجه می‌شود و حتی خودرو بدون سوخت می‌ماند.

قلیزاده اظهار امیدواری کرد که از طریق ارتباط مستقیم تصمیم‌سازان با جایگاه‌های سوخت که از نزدیک شاهد مشکلات هستند راهکارهایی تدوین شود که مردم را کمتر به دردسر بیندازد.

به گزارش ایلنا، طی روزهای اخیر اخباری مبنی بر افزایش نرخ گازوئیل در فضای مجازی منتشر شده است، این در حالی است که در قانون بودجه 99 هیچ اشاره‌ای به این موضوع نشده است.

پیشتر نیز سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی با رد این خبر به ایلنا گفته بود: افزایش قیمت گازوئیل نه در بودجه آمده و نه دولت در این زمینه بحثی مطرح کرده و تاکنون از سوی هیچ مقام مسئولی تائید نشده است. آقای نوبخت در مجلس یک موضوع کلی در زمینه لزوم کم شدن میزان یارانه‌ها مطرح کرد، برخی حدس زدند که این برنامه در مورد نفت‌گاز اعمال می‌شود.

به گفته او اکنون شرایط برای تغییر قیمت مساعد نیست و بعید است که دولت بخواهد در رابطه با یارانه انرژی تغییری اعمال کند.

البته حمید حسینی بر این نکته هم اذعان کرده بود که در همه دنیا گازوئیل از بنزین گران‌تر است و قاعدتا قیمت کنونی این فرآورده با قیمت‌های جهانی تطابق ندارد و اگر تغییری اعمال شود باید برابر با نرخ بنزین توزیع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز