خبرگزاری کار ایران

۴۳.۶ درصد تهرانی‌ها مستاجر هستند

asdasd
کد خبر : ۹۲۸۵۳۹

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس آمار سال ۹۵، در شهر تهران، ۴۳.۶ درصد از افراد مستاجر هستند.

به گزارش ایلنا و به نقل از صدا و سیما، محمود محمود زاده گفت: براساس آخرین آمار نفوس و مسکن سال ۹۵، ۱۸ میلیون و ۱۰۰ هزار خانوار در کشور وجود دارد که از این تعداد حدود ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار خانوار، معادل ۳۰.۷ در صد مستأجر هستند.

وی ادامه داد: در ۷ استان از جمله تهران، کهکیلویه و بویر احمد، کرمانشاه، قم و لرستان نرخ اجاره نشینی بیش از ۴۰ درصد است و در ۶ استان از جمله یزد، مازندران و گلستان، نرخ اجاره نشینی کمتر از ۳۰ درصد و در بقیه استان‌های کشور، آمار اجاره نشینی بین ۳۰ تا ۴۰ درصد است.

محمودزاده اضافه کرد: با توجه به افزایش قیمت زمین، نرخ اجاره هم افزایش پیدا می‌کند، علت آن هم شخصی بودن ملک است و دولت هم در گذشته به این بازار ورود خاصی نداشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره پیشنهادهای این وزارتخانه در بخش مسکن گفت: برای مدیریت بازار اجاره، وزارت راه و شهرسازی پیشنهادهای خود را در بخش کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت ارائه کرده است البته در هفته گذشته جلسات کارشناسی آن برگزار شد و هفته آینده نیز پیشنهادها به دولت ارائه می‌شود که این پیشنهادها در جهت توانمندی و کنترل بازار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز