خبرگزاری کار ایران

تولید گوشت قرمز در ماه اردیبهشت ١٣٩٩ به ٣٠.۹ هزار تن رسید

asdasd
کد خبر : ۹۲۷۳۷۱

بر اساس نتایج این آمارگیری، گوشت گاو و گوساله با ١٧,٢ هزار تن، ٥٥.٧ درصد از کل وزن گوشت قرمز تولید شده را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از مرکز آمار ایران، گزیده نتایج ماه اردیبهشت آمارگیری کشتار دام کشتارگاه‌های رسمی کشور از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد. بر اساس نتایج این طرح، وزن گوشت قرمز تولید شده انواع دام‌های ذبح‌شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در ماه اردیبهشت ١٣٩٩ جمعاً ٣٠.۹ هزار تن گزارش شده، که سهم گوشت گاو و گوساله بیش از سایر انواع دام بوده است.

بر اساس نتایج این آمارگیری، گوشت گاو و گوساله با ١٧,٢ هزار تن، ٥٥.٧ درصد از کل وزن گوشت قرمز تولید شده را به خود اختصاص داده است. گوشت گوسفند و بره با ١١ هزار تن، بز و بزغاله با ٢.١ هزار تن و سایر انواع دام با ٥٥٢.٢ تن، به‌ترتیب ٣٥.٧ درصد، ٦.٨ درصد و ١.٨ درصد از کل وزن گوشت قرمز تولید شده را به خود اختصاص داده‌اند.

مقدار تولید گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور در اردیبهشت ١٣٩٩ نسبت به فروردین ۱۳۹۹ در حدود ۴۱ درصد افزایش داشته است. همچنین مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در اردیبهشت ١٣٩٩ با ماه مشابه ١٣٩٨، نشان‌دهنده افزایش ٢٣ درصدی مقدار تولید گوشت قرمز است. تغییرات مقدار تولید گوشت نسبت به ماه مشابه سال قبل برای گوسفند و بره ١٧ درصد افزایش، برای بز و بزغاله ١٧ درصد افزایش، برای گاو و گوساله ٢٩ درصد افزایش، برای گاومیش و بچه‌گاومیش ٢٢ درصد افزایش و برای شتر و بچه‌شتر ١٥ درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز