خبرگزاری کار ایران

زرندی:

نگران افت سرمایه‌گذاری در کشور هستیم

asdasd
کد خبر : ۹۲۷۱۹۷

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: افت سرمایه‌گذاری در بخش تولید و بهره‌وری سرمایه مهمترین موضوع و دغدغه در بخش صنعت و معدن است.

به گزارش ایلنا، سعید زرندی در جلسه ویدئوکنفرانس با معاونان برنامه‌ریزی سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها گفت: افت سرمایه‌گذاری و شکل‌ نگرفتن طرح‌های بزرگ صنعتی در آینده برای کشور مشکلاتی ایجاد خواهد کرد و باید در استانها بتوانیم با هدایت سرمایه ها به سمت تولید این معضل را برطرف نماییم.

وی با بیان اینکه بهره‌وری سرمایه‌ از دغدغه‌های اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت است، افزود: هزارن پروژه نیمه‌تمام در کشور وجود دارد که برای آن میلیاردها تومان سرمایه‌گذاری انجام شده است و باید تلاش کنیم این پروژه‌ها به اتمام برسند.

زرندی تأکید کرد: چرا باید سرمایه‌گذار جدید فعالیتی را از صفر شروع کند در حالی که صدها پروژه نیمه‌تمام در کشور وجود دارد؟

وی گفت: سازمان‌های استانی باید سرمایه‌گذاران جدید را به سمت واحدهای نیمه‌تمام، تعطیل و راکد هدایت کنند.

معاون طرح و برنامه همچنین در این جلسه افزود: شاخص‌هایی برای عملکرد استان‌ها مشخص نمودیم و قصد داریم به صورت ماهانه آن را بصورت رسمی اعلام کنیم.

وی گفت: این شاخص‌ها شامل توسعه تولید و تعمیق ساخت داخل، مدیریت واردات و توسعه صادرات، توسعه معادن و صنایع معدنی، مدیریت بازار و تمانین مالی و توسعه سرمایه گذاری می باشد.

معاون طرح و برنامه تصریح کرد: از سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت می‌خواهیم شرکت‌های بزرگ را به سمت استفاده از ابزارهای نوین مالی سوق دهند.

وی گفت: در سال جاری اهتمام ویژه به ورود شرکت‌های تولیدی به بازار سرمایه، انتشار اوراق و سایر ابزارها داریم.

معاون طرح و برنامه در پایان تأکید کرد: هر موضوع، دستورالعمل آیین‌نامه یا رویه ای که مخل تولید و مانع بهبود فضای کسب‌وکار است، حتی اگر رویه‌های داخل وزارتخانه و معاونت‌ها و سازمان‌های تابعه خودمان نیز می‌باشد به معاونت طرح و برنامه اعلام کنید تا به اصلاح آن مبادرت کنیم و یا پیگیری برای رفع آن را انجام دهیم و در این زمینه کوتاه نخواهیم آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز