خبرگزاری کار ایران

کاهش ۳.۲ میلیارد دلاری ارزبری در حوزه صنعت

asdasd
کد خبر : ۹۲۷۱۷۶

سید محمدمهدی هادوی در پایان بازدید از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی بروجن گفت : ​امسال از خروج ۳.۲ میلیارد دلار ارز در حوزه صنعت جلوگیری می‌شود.

به گزارش ایلنا، رییس مرکز ساخت داخل، صنایع ماشین‌سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه این وزارتخانه کاهش ۱۰ میلیارد دلاری ارزبری را در دستور کار قرار داده است، گفت: در سال جاری از خروج سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار ارز در حوزه صنعت از کشور جلوگیری خواهد شد.

به گزارش شاتا، سید محمدمهدی هادوی در پایان بازدید از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی بروجن تاکید کرد: سال گذشته برای اجرای برنامه نهضت ساخت داخل در وزارت صنعت، معدن و تجارت یک هدف سه ساله تنظیم شد و کاهش ۱۰ میلیارد دلاری ارزبری(خروج ارز) را در دستور کار دارد.

وی گفت: از این میزان برنامه‌ریزی در سال گذشته دو میلیارد دلار، امسال سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار و چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار در سال آینده محقق خواهد شد.

رییس مرکز ساخت داخل، صنایع ماشین‌سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: این وزارتخانه در سال گذشته با همکاری وزارتخانه‌های دیگر مانند راه و شهرسازی، نفت و نیرو حدود سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون میلیارد دلار قرارداد، تفاهم‌نامه و ساخت امضا کرد و این برنامه در سال‌جاری نیز با سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار برآورد، ادامه می‌یابد.

هادوی تاکید کرد: در این راستا هدف‌گذاری کمی این برنامه در استان‌ها و ستاد وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شده است.

رییس مرکز ساخت داخل، صنایع ماشین‌سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت از تعدادی واحدهای تولیدی شهرک صنعتی بروجن مانند بروجن خودرو، تولید ماشین‌آلات کشاورزی، تولید نخ و دستگاه‌های تولید ماسک بازدید کرد.

بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز