خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت در گفت‌وگو با ایلنا:

دریافتی مشمولان از فروش ۳۰ درصد سهام ۲.۵ تا ۵ میلیون تومان است/ مردم نگران واریز‌های خرد نباشند/ تسویه نهایی در چند روز کاری

asdasd
کد خبر : ۹۲۶۶۳۳

سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت گفت: مبلغ دریافتی مشمولان سهام عدالت آنهایی که سهام ۵۰۰ هزار تومانی و یک میلیون تومانی دارند، از محل فروش ۳۰ درصد سهام، حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۵ میلیون تومان خواهد بود.

حسین فهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره نگرانی مشمولان سهام عدالت که اقدام به فروش سهام خود کرده‌اند اما مبالغ کمی (کمتر از 400 هزار تومان) به حساب آنها واریز شده‌ است، اظهار داشت: سفارش‌هایی که برای فروش سهام در بانک ارایه می‌شود به صورت تجمیع شده به کارگزار داده‌ می‌شود و ممکن است که به دلیل شرایط بازار کارگزار نتواند این سهام را به صورت یکجا بفروشد بنابراین این سهام را به صورت تدریجی در بازار عرضه می‌کند تا از افت قیمت جلوگیری و از این طریق بتواند از مصالح دارندگان سهام عدالت دفاع کند.

وی ادامه داد: نمی‌توان یک زمان مشخصی را تعیین کرد و این مدت زمان بستگی به شرایط بازار دارد با در نظر گرفتن شرایط بازار، منافع فروشندگان سهام عدالت و هماهنگی با ناظر بازار اقدام به فروش سهام عدالت می‌شود.

سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت افزود: کارگزار وقتی یک پارت و یک بخشی از دارایی سهام عدالت به فروش می‌رساند و پول آن را دریافت می‌کند، نمی‌تواند این مبلغ را نزد خود نگهداری کند بنابراین این رقم به سهام دارندگان واریز می‌شود. به مرور هر مبلغی که دریافت می‌شود، همین روند صورت می‌گیرد تا تسویه نهایی انجام شود.

فهیمی درباره زمان تسویه نهایی فروش 30 درصد سهام تاکید کرد: مردم نگران نباشند، تسویه نهایی قطعا کمتر از یک ماه خواهد بود و ظرف چند روز تمام پول حاصل از فروش 30 درصد سهام عدالت به حساب متقاضیان واریز می شود.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که برخی از سهام‌داران به این موضوع که اختیار انتخاب برای فروش 30 درصد سهام خود را ندارند، گفت: اگر می‌خواهند برای فروش 30 درصد سهام خود سهم انتخاب کنند باید به کارگزاری مراجعه کنند و فقط در مراجعه به بانک امکان انتخاب سهام برای فروش وجود ندارد. در هر نقطه‌ای از کشور برای فروش سهام عدالت می‌توان به کارگزاری‌ها مراجعه کرد. متقاضیان از هر نقطه کشور می‌توانند برای فروش سهام خود سفارش‌گذاری انلاین انجام دهند.

سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت اظهار داشت: مبلغ دریافتی مشمولان سهام عدالت آنهایی که سهام 500 هزار تومانی و یک میلیون تومانی دارند، از محل فروش 30 درصد سهام، حدود دو میلیون و 500 هزار تومان تا 5 میلیون تومان خواهد بود.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز