خبرگزاری کار ایران

سرپرست وزارت صمت در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

ظرفیت تولید فولاد در دولت تدبیر و امید دو برابر شد

asdasd
کد خبر : ۹۲۵۷۹۷

سرپرست وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت: ایمیدرو تا پایان سال ۲۲ طرح دیگر را به مبلغ بیش از ۱.۲ میلیارد دلار افتتاح می‌کند و نقش فولاد مبارکه و شرکت‌های بزرگ نیز در این طرحها مثبت و قابل توجه است.

حسین مدرس خیابانی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در خواف، با اشاره به بهره برداری از دو طرح ملی با سرمایه گذاری فولاد مبارکه در سنگان گفت: بهره‌برداری دیگر طرحهای حوزه فولاد در امسال، ظرفیت تولید اسمی کشور را در این بخش راهبردی به ۴۲ میلیون تن افزایش می‌دهد.

مدرس خیابانی ادامه داد: ‌ظرفیت تولید فولاد ایران در چشم‌انداز سال ۱۴۰۰ نیز به ۵۵ میلیون تن ‌رسیده و بدین ترتیب کشورمان در تولید جهانی فولاد با دو پله صعود به رتبه هشتم در میان کشورهای تولیدکننده فولاد دست می‌یابد. 

وی در ادامه اظهار داشت: با تاکیدات رئیس جمهوری در خصوص تکمیل طرحها، وزارت صنعت به نمایندگی از "بخش تولید و کار جامعه" برنامه‌ریزی منسجمی را طراحی و اجرا کرده  که بر همین اساس تا قبل از شهریور ماه سال ۱۴۰۰ هر هفته ۲۰۰ طرح بزرگ صنعتی و معدنی در سطح ایران افتتاح می‌شوند.

وی ادامه داد: بهره‌برداری این طرح‌های بخش صنایع فولاد کشور آثار توسعه‌ای قابل توجهی بر دیگر بخشهای تولید و صنعت ایران دارد و ۵۰ هزار نفر اشتغال مستقیم و چندین برابر اشتغال غیرمستقیم با بهره‌برداری این ۲۰۰ طرح بزرگ ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز