خبرگزاری کار ایران

صادرات ۲۱۰ هزار تنی گوجه فرنگی در دو ماه

asdasd
کد خبر : ۹۲۵۲۹۹

سخنگوی گمرک گفت: در دو ماهه نخست امسال ۲۰۹ هزار و ۳۳۷تن گوجه فرنگی به ارزش ۹۷ میلیون و۶۲۹هزار و ۴۲۶دلار به ۱۱ کشور صادر شد.

به گزارش ایلنا، سید روح اله لطیفی اظهار داشت: در فروردین و اردیبهشت سال 99 بیش از 97 میلیون دلار صادرات گوجه فرنگی عمدتا به همسایگان و کشورهای نزدیک صورت گرفته که عراق با 125 هزار و 974 تن به ارزش 57میلیون و 370 هزار و 761 دلار مقصد اول صادراتی کشورمان بوده است و افغانستان با 56هزار و 695تن به ارزش 26میلیون و 125هزار و 466 دلار،امارات متحده عربی با 16هزار و 540تن به ارزش 8میلیون و 93 هزار و 766دلار  در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.

وی افزود: روسیه با 3میلیون و573 هزار و 665 دلار، قطر با  دو میلیون و 44 هزار و 64 دلار  ، عمان با 338 هزار و 312 دلار  در کنار کویت، اوکراین، قزاقستان، ارمنستان و آذربایجان از دیگر مقاصد صادراتی این محصول دردو ماهه نخست سال 99 بودند.

لطیفی در پایان با اشاره به موانعی که بیماری کووید 19 در مسیر تجارت خارجی ایجاد کرده است، گفت: با اتخاذ سیاست های متفاوت در حوزه تجارت خارجی کشورها، ناچارا برخی کشورها که در مدت مشابه سال قبل  در لیست  صادرات گوجه فرنگی به عنوان خریدار بودند در فروردین و اردیبهشت امسال با اعمال محدودیت های مرزی برخی کشورها،  امکان واردات این محصول از کشورمان برایشان فراهم نشد، پاکستان، ترکمنستان، گرجستان، بلغارستان، سوریه و قرقیزستان از جمله  این کشورها هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز