خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی؛

سیاستگذاری برای احداث یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور/ نخستین واحدهای اقدام ملی مسکن تابستان افتتاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۲۴۴۷۳

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اعلام اینکه برنامه‌ریزی و سیاستگذاری دولت و وزارت راه و شهرسازی احداث یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور است، گفت: از دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی مهر، تنها ۶۳ هزار واحد باقیمانده است که تا پایان امسال به اتمام می‌رسد.

به گزارش ایلنا، محمود محمودزاده در خصوص تقویت عرضه مسکن و برنامه‌ها و سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی، گفت: در زمان آغاز به فعالیت آقای اسلامی وزیر راه و شهرسازی، حدود ۵۰۰ هزار واحد مسکونی مهر باقیمانده بود که امروز این رقم به ۶۳ هزار واحد رسیده است.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر شهری که عملیات اجرای آنها آغاز شده بود، هم اکنون ۶۳ هزار واحد باقیمانده است.

به گفته محمودزاده، از زمان انتخاب محمد اسلامی به عنوان وزیر راه و شهرسازی، ۲۰۰ هزار واحد مسکونی مهر تحویل متقاضیان شد و ۱۲۰ هزار واحد نیز آماده تحویل است که تنها انشعابات و تاسیسات آنها باقیمانده است.

۱۰۰ هزار واحد مسکونی مهر باقیمانده پرونده حقوقی دارند

وی یادآور شد: از ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهری که برای تکمیل برنامه ریزی شده بود ۱۰۰ هزار واحد دارای پرونده های حقوقی هستند.

محمودزاده با یادآوری اینکه ۶۳ هزار واحد باقیمانده به زودی تکمیل و تحویل متقاضیان می شود در خصوص دیگر برنامه های وزارت راه و شهرسازی برای تقویت عرضه مسکن به اجرای طرح اقدام ملی مسکن اشاره کرد و توضیح داد: در دولت دوازدهم طرح اقدام ملی مسکن و ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برای دهک های ۴ تا ۷ آغاز شد. همچنین،   ساخت ۲۰۰ هزار واحد برای دهک های یک تا ۳ نیز از دیگر برنامه هایی در دست اجراست.

اولین افتتاح‌های طرح اقدام ملی مسکن در تابستان ۹۹

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در اجرای طرح اقدام ملی مسکن احداث ۶۷۰ واحد مسکونی برای کارکنان وزارتخانه ها و سازمان های دیگر در برنامه قرار گرفته است.

وی مجموع سیاستگذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های وزارتخانه راه و شهرسازی را در عرضه مسکن که اجرایی و عملیاتی نیز شده است یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی عنوان کرد و گفت: در تابستان امسال اولین افتتاح های اقدام ملی مسکن انجام می شود که تاثیر جدی بر رونق مسکن خواهد گذاشت.

اخذ مالیات از خانه‌های خالی با راه‌اندازی سامانه املاک و اسکان

محمودزاده همچنین یکی از اصول اصلی کنترل بازار مسکن را مالیات عنوان کرد و گفت: شناسایی واحدهای خالی مقدمه اخذ مالیات است. سال گذشته در بهمن ماه با تلاش وزارت راه و شهرسازی سامانه املاک و اسکان راه اندازی شد. با توجه به اینکه اطلاعات لازم برای بارگذاری در این سامانه باید از دستگاه های مختلف اخذ می شد، هیات دولت مجوز دراختیار قرار دادن این اطلاعات را در سامانه املاک و اسکان و برای استفاده سازمان امور مالیاتی صادر کرد.

وی تصریح کرد: با مصوبه هیات دولت، بخشی از بارگذاری اطلاعات در این سامانه انجام شده است و به زودی این برنامه اجرایی وعملیاتی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز