خبرگزاری کار ایران

صادقی نیارکی اعلام کرد :

اجرای طرح کمباین نیمه سنگین در آینده‌ای نزدیک

asdasd
کد خبر : ۹۲۴۲۹۰

معاون امور صنایع وزارت صمت با تاکید بر توسعه صنایع ساخت محور در کشور گفت: قابلیت ساخت هفتاد درصد از تجهیزات صنایع پالایشگاهی، پتروشیمی و نیروگاهی در داخل کشور وجود دارد .

به گزارش ایلنا، مهدی صادقی نیارکی در جریان بازدید از تعدادی از صنایع مهم استان نظیر شرکت ماشین سازی اراک، کمباین سازی و واحد صنعتی تولید محصولات دارویی افزود : استان مرکزی با برخورداری از واحدهای تولیدی ماشین‌سازی، ساخت و تجهیزات، قطب ساخت تجهیزات صنعتی کشور محسوب می‌شود.

وی گفت : وجود صنایع بزرگ و مادر تخصصی ضمن ایجاد اشتغال پایدار در استان مرکزی به خصوص در شهرستان اراک نقش آفرینی بیش از پیش این استان در ارزی آوری، افزایش نرخ بهره وری و تولید ناخالص ملی را به دنبال دارد.

صادقی نیارکی با اشاره به مزیت های صنعت کمباین سازی اظهار کرد: شرکت کمباین‌سازی کشور را از نظر تامین کمباین‌های برنج به صورت صد در صد بی‌نیاز می‌کند.

وی تصریح کرد: محصول کمباین برنج به سبد تولید محصولات کمباین‌سازی اضافه شده و این شرکت در کنار تولید کمباین‌های کشاورزی این محصول را نیز روانه بازار خواهد کرد.

معاون وزیر صنعت تاکید کرد: طرح جدید کمباین برنج از نمونه‌های موفقی است که در کمباین سازی در حال انجام است، طرح تولید کمباین نیمه سنگین نیز تا سال آینده کلید خواهد خورد.

ضرورت توسعه صنایع ساخت محور در کشور

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید برضرورت توسعه صنایع ساخت محور در کشور افزود: تمرکز صنعتگران به توسعه صنعت ماشین سازی و تجهیزات، توسعه صنعتی کشور را سرعت خواهد بخشید و باید صنایع بزرگ ما با حضور در این عرصه پیشگام باشند.

معاون امور صنایع وزارت صمت حلقه مفقوده در صنایع ساخت محور را انتقال دانش فنی و تکنولوژی برشمرد و گفت:شرایط فعلی فرصت مناسبی است تا با استفاده از پتانسیل ها و ظرفیت های موجود در صنایع مختلف و بهره مندی از توان فنی مهندسی توسعه داخلی سازی را سرعت ببخشیم.

صادقی نیارکی با تاکید بر پیگیری نوآوری در صنایع پیشران و مزیت دارادامه داد: بهره مندی از مزیت صنایع ساخت محور می تواند بستر ساز توسعه صنعتی در کشور باشد.

صادقی نیارکی اظهار داشت: استان مرکزی و اراک با توجه به وجود واحدهای موفق در زمینه ساخت واگن ، لوکومتیو و تجهیزات میتواند جزو پیشران های کشور در حوزه ریلی باشد و این مهم با جدیت در سطح وزارت صمت نیز دنبال می‌شود.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بسیاری از تجهیزات ثابت و دوار و مخازن کروی که در پتروشیمی و پالایشگاه های کشور نصب شده محصول ماشین سازی اراک و سایر تجهیزات سازان صنعتی کشور است که از نظر نوع وحجم و طراحی فنی و مهندسی ساخت در منطقه غرب آسیا بی نظیر است و جزاین هم از این واحد تولیدی با توجه به سابقه درخشان و وجود مدیران و متخصصان و کارگران متخصص ، متعهد و ساعی دور از انتظار نیست.

صادقی نیارکی افزود: انتظار می‌رود با هماهنگی های صورت گرفته با مدیران این واحد مادرتخصصی با افزایش ساخت و توسعه صادرات استان مرکزی و شهر اراک را به‌عنوان قطب تجهیزات صنعتی ایران از طریق همکاری مشترک با اتاق های مشترک ایران و سایر کشورها و نیز رایزنی اتاق بازرگانی با 15 کشور همسایه جهت توسعه صادرات تجهیزات صنعتی معرفی شود.

در ادامه سفر یک روزه معاون امور صنایع وزارت صمت به استان مرکزی، ضمن بازدید از صنایع مهم استان نظیر کمباین سازی، ماشین سازی اراک و واگن سازی پارس ،طی نشست جداگانه با صنعتگران مهمترین چالش ها و دغدغه های صنایع استان بررسی و تصمیمات لازم در راستای حل وفصل مشکلات مطروحه اتخاذ شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز