خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

تلفن همراه ۳۰ درصد گران شد/ گوشی قاچاق نداریم

asdasd
کد خبر : ۹۲۴۲۷۱

رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری و تلفن همراه گفت: قیمت کالاهای الکترونیکی و یا هر کالایی که وارداتی باشد وابسته به نرخ دلار و ارز است و اکنون قیمت تلفن همراه به طور میانگین 30 تا 35 درصد افزایش یافته است.

ابراهیم درستی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره وضعیت تغییر قیمت گوشی تلفن همراه اظهار داشت: قیمت کالاهای الکترونیکی و یا هر کالایی که وارداتی باشد وابسته به نرخ دلار و ارز است، موضوع دیگر بحث ثبت سفارش و تخصیص ارز تاثیرگذار است.

وی افزود: به دلیل شیوع کرونا، تعطیلی مدارس و دانشگاه و نیاز دانش‌آموزان و دانشگاهیان به آموزش از راه دور، میزان تقاضا افزایش یافت و قیمت‌ها نیز رشد کرد که امیدواریم با ایجاد سهولت در پروسه‌های اداری و تخصیص ارز این مشکلات مرتفع شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری و تلفن همراه گفت: قیمت تلفن همراه به طور میانگین 30 تا 35 درصد افزایش یافت اما در کل قیمت‌ها وابسته به نرخ دلار است.

وی در ادامه تصریح کرد: اکنون واردکنندگان گوشی تلفن همراه تا 18 درصد سود حاصل می‌کنند و در این بین مغازه‌دار کمترین سود را می‌برد. به دلیل اینکه وضعیت ارز در نوسان است و امکان واردات سخت شده قیمت‌ها روند افزایشی گرفته است.  

درستی بیان کرد: در حال حاضر 70 تا 75 درصد بازار متقاضی گوشی با قیمت 3.5 تا نهایت 5 میلیون تومان است، 25 درصد هم گوشی‌های گران قیمت خریداری می‌کنند.

وی درباره تاثیر خروج سامسونگ و ال.جی از ایران بر بازار نیز گفت: باید بپذیریم که ما تحریم هستیم و شرایط قیمت نفت و بدتر از آن هم کرونا، به این مشکلات دامن زده و روی اقتصاد ما اثر گذاشته است. وقتی یک برند از ایران می‌رود باید کسانی باشند که بتوانند بازار را بدست بگیرد، بازاری که ماهانه یک تا یک و نیم میلیون گوشی تلفن همراه نیاز دارد باید از سوی یک برند تامین شود اکنون گوشی تلفن همراه جزء ضروریات یک خانوار است، ما باید مدیریت کنیم که کمترین آسیب و هزینه را داشته باشیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری و تلفن همراه درباره وضعیت قاچاق نیز اظهار داشت: اکنون موضوعی به نام قاچاق در این صنف تعریفی ندارد، کالاها رجیستر می‌شوند و امکان قاچاق وجود ندارد. این در حالی است قبل از اعمال طرح رجیستری 90 تا 95 درصد قاچاق صورت می‌گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز