خبرگزاری کار ایران

فرش در اولویت بسته حمایتی صادرات غیرنفتی قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۹۲۳۷۱۶

رئیس مرکز ملی فرش ایران در ارتباط ویدئو کنفرانسی با روسای سازمانهای صمت استان ها، معاونین اقتصادی و بازرگانی و روسای ادارات فرش، برنامه های این مرکز در سال جاری را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، در این ارتباط زنده فرحناز رافع بر ضرورت توسعه دوره های آموزشی، ایجاد پیوست در زنجیره ی ارزش فرش دستباف، صدور کارت شناسایی، صدور شناسنامه و احراز هویت بافندگان، بیمه تامین اجتماعی ذینفعان فرش، طرح بقا و استاندارد سازی کارگاه های قالی بافی، پیگیری رفع مشکل فرش های مرجوعی و عبور موقت، مشکل تامین مواد اولیه ثبت نقوش و مناطق جغرافیایی و ملی فرش دستباف، تدوین بسته های حمایتی فرش دستباف، حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی فرش و لزوم تبلیغات مناسب در خصوص فرش دستباف تاکید نمود.

وی تصریح کرد: با تلاش مرکز ملی فرش، این کالا در اولویت بسته حمایتی صادرات غیرنفتی قرار گرفته است و خوشبختانه نگاه ویژه به توسعه صادرات فرش دستباف از اولویت‌های تعیین شده در این بسته حمایتی می باشد.

رافع گفت: برای ثبت نقوش فرش هماهنگی های خوبی با انجمن طراحان فرش استان ها داشته ایم و در نشست های متعدد با رسته های تخصصی فرش، مشکلات به دقت مورد رصد قرار گرفته و متناسب با آن برنامه های عملیاتی ویژه ای در دستور کار است.

رئیس مرکز ملی فرش ایران در خصوص همکاری با شتاب دهنده ها برای توسعه و حل مشکلات صنعت- هنر فرش در سطح کشور افزود: برای این موضوع 6 مرکز پایلوت در سراسر کشور پیش بینی شده است که همه استان ها می توانند به آنها مرتبط شوند و خدمات لازم را دریافت کنند.

رافع در پایان تصریح کرد: برای اعتلای صنعت- هنر فرش در کشورمان نیازمند مشارکت و همکاری آحاد مردم و همه سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی به ویژه خانواده برزگ فرش دستباف هستیم و به همین منظور در جلسه های آینده از سازمان های مرتبط داخل و خارج وزارت صمت برای حضور دعوت خواهیم نمود تا نقطه نظرات کارشناسی خود را برای رفع موانع این صنعت ارزش آفرین ارائه کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز