خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل ستاد معاینه فنی ساختمان مطرح کرد:

ساختمان بیش از ۵ هزار مدرسه تهران معاینه فنی می‌شود/ معرفی ساختمان‌های غیراستاندارد به بانک مسکن برای دریافت وام تعمیرات

asdasd
کد خبر : ۹۲۳۵۴۶

مدیرعامل ستاد معاینه فنی ساختمان گفت: تفاهم‌نامه‌ای با بانک مسکن در آستانه انعقاد است مبنی بر اینکه ساختمان‌های غیراستاندارد از سوی ستاد به بانک مسکن برای دریافت وام 40 میلیون تومانی تعمیرات معرفی شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، فرنام خجسته‌فر در نشست خبری امروز با بیان اینکه در حال حاضر یکی از مهمترین دغدغه‌ یا مردم و کشور بحث ایمنی ساختمان‌های در حال بهره‌برداری است گفت: در یک سال گذشته شاهد بروز سوانح متعددی بودیم که منجر به خسارت‌های قابل توجهی در بخش ساختمان شد.

وی ادامه داد: مرکز معاینه فنی ساختمان کشور یک تشکل حرفه‌ای است که ساختمان‌های در حال بهره‌برداری را بازرسی و مورد رصد قرار می‌دهد و از آنجایی که از ایمنی ساختمان‌های در حال بهره‌برداری غافل شده‌ایم، به دنبال اجرای سازوکارهایی برای افزایش کیفیت و بهره‌وری ساختمان‌ها هستیم.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی ساختمان کشور با بیان اینکه تا پایان سال نیروهای بازرس این ستاد باید به 10 هزار متخصص برسد، اظهار داشت: در حال حاضر نیروهای ستاد 3250 متخصص و مهندس است و در چهار حوزه بازرسی مهندسی برق، سازه، معماری و شهرسازی و تاسیسات مکانیکی ورود کرده‌ایم.

خجسته‌فر با اشاره به مقاومت پایین ساختمان‌های کشور در برابر سوانح و بلایای طبیعی از جمله سیل و زلزله گفت:‌ زلزله 4 ریشتری سرپل ذهاب 4 سال است که کشور را درگیر خود کرده است و هنوز برخی از خانواده‌ها در این منطقه در کانکس مستقر هستند این در حالی است که کشورمان رتبه یک مهندسی در منطقه را دارد و نباید مردم با زلزله 5 ریشتری بیرون از ساختمان خود بخوابند.

وی با اشاره به اهمیت پیش بینی و پیشگیری از مخاطرات اظهار داشت: بحث بازرسی دوره‌ای از ساختمان‌های در حال بهره‌برداری مغفول مانده و متاسفانه تاکنون مبحث 22 که درباره ایمنی ساختمان است به اجرا نرسیده است.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی ساختمان کشور تاکیدکرد:‌ بحث نظارت و بازرسی ساختمان‌های در حال بهره‌برداری باید به یک فرهنگ تبدیل شود و صدور پلاک معاینه فنی برای ساختمان‌ها به ویژه ساختمان‌های حساس و دولتی الزام باشد تا مردم نگران وضعیت سرپناه خود نباشند.

خجسته فر ادامه داد: ‌مردم در حالی هزینه سنگین  برای خرید مسکن متحمل می‌شوند که از کیفیت آن مطلع نیستند و تاکنون ابزارهایی مانند شناسنامه فنی و ملکی و مبحث 22 نتوانسته به مردم کمک کند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی ساختمان کشور با بیان اینکه پس از نظارت از ساختمان‌ها تمام اطلاعات آ‌ن به صورت محرمانه در اختیار بهره‌بردار و مالک قرار می‌گیرد گفت:‌ تمام اجزای ساختمان در طی این نظارت‌ها اسکن می‌شود و تمام نواقص و نقاطی که می‌توانند عامل سانحه و یا نقطه ضعف ساختمان در برابر حوادث باشند را شناسایی و اطلاعات آن را در اختیار بهره‌بردار قرار می‌دهیم.

خجسته‌فر با اشاره به تفاهم‌نامه بین ستاد و بانک مسکن اظهار داشت: تفاهم‌نامه‌ای با بانک مسکن در آستانه انعقاد است مبنی بر اینکه ساختمان‌های غیراستاندارد از سوی ستاد به بانک مسکن برای دریافت وام 40 میلیون تومانی تعمیرات معرفی شوند.

وی افزود: بنابراین از این پس مالک ساختمان به طور مستقیم این وام را دریافت نمی‌کند و پس از بررسی بازرسان ما از ساختمان و ارزیابی دقیق میزان تعمیرات تا سقف 40 میلیون تومان درخواست را به بانک مسکن ارائه می‌دهد و این میزان تسهیلات برای انجام تعمیرات به حساب مالک واریز نخواهد شد و مالک اقساط آن را طبق مقررات بانک می‌پردازد.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی ساختمان کشور از بازرسی پنج هزار ساختمان دولتی خبر داد و گفت: تمام نواقص و اطلاعات این ساختمان‌ها به صورت محرمانه به شورای تامین استان ارسال و اعلام شده و اگر نسبت به رفع آن اقدام نشود این اطلاعات به وزارتخانه متبوعه اعلام خواهد شد.

خجسته‌فر با بیان اینکه تابستان امسال 5300 مدرسه در تهران مورد ارزیابی و نظارت قرار می‌گیرد، گفت: متاسفانه مدارس کشور فرسایش بیش از اندازه دارند که بررسی وضعیت آنها بسیار اهمیت دارد پس از بررسی تمام اطلاعات به سازمان نوسازی مدارس اعلام خواهد شد و گزارش ستاد مبنای ردیف اعتباری این مدارس و سازمان نوسازی مدارس قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز