خبرگزاری کار ایران

سقط جنین مادران باردار به خاطر حمل آب در یک روستای تربت‌جام تکذیب شد

asdasd
کد خبر : ۹۲۲۹۹۸

فرماندار و رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام شایعه سقط جنین پنج مادر باردار در روستای بشیر آباد این شهرستان را تکذیب کردند.

به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو، فرماندار تربت جام با بیان اینکه پنج روستا در این شهرستان به دلیل عدم شبکه آبرسانی توسط تانکر آبرسانی می‌شود، افزود: مشکل کمبود آب در این پنج روستا وجود دارد، اما با توجه به اینکه انتقال شبکه آبرسانی به این روستاها نیازمند حداقل ۱۰ میلیارد تومان اعتبار است پیگیر تامین اعتبار در این بخش هستیم.

مرتضی حمیدی تاکید کرد: دهیار روستای بشیرآباد واقعیت را نگفته است و به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت جام و بر اساس مستندات موجود از اول اسفند ۹۶ تاکنون سقط جنین در این روستا نداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه پیش از این آب با تانکر توسط آبفای خراسان رضوی بین مردم توزیع می‌شد، یادآور شد: با نظر دهیار، آب مورد نظر برای مصرف مردم این روستا در مخزن بتنی در حالی قرار می‌گرفت که مرکز بهداشت روزانه میزان کلر آن را بررسی می‌کرد، بنابراین مشکلی برای مصرف ندارد و آلوده نیست.

فرماندار تربت جام اولویت کمیته برنامه‌ریزی این شهرستان را انتقال سریع شبکه آبرسانی به این پنج روستا دانست و تصریح کرد: پیگیر هستیم تا مشکلات حوزه آب شرب و مصرفی مردم این روستا را هر چه سریع‌تر رفع کنیم.

رئیس علوم پزشکی تربت جام هم گفت: روستای بشیرآباد با ۴۵۰ نفر جمعیت هفت مادر باردار دارد و هیچ سقط جنین و یا بیماری خاصی طی این مدت در این روستا اتفاق نیفتاده است.

محمد افکار افزود: شایعه‌ای را که در فضای مجازی و رسانه‌ها مبنی بر سقط جنین پنج مادر باردار در پی تهیه آب آشامیدنی در روستای بشیرآباد تربت جام از سوی دهیار روستا منتشر شده است، تکذیب می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: با بررسی به‌عمل آمده، روستای بشیرآباد با ۴۵۰ نفر جمعیت هفت مادر باردار دارد که از طریق سامانه سیب، مراقبت و پایش مراکز بهداشتی توسط همکاران ما انجام می‌شود.

 وی تصریح کرد: از سال ۹۶ هیچ‌گونه سقط جنینی در این روستا اتفاق نیفتاده و هیچ مورد بیماری میکروبی هم براثر مصرف آب آشامیدنی گزارش نشده است.

مدیر امور آب و فاضلاب تربت‌جام نیز ضمن تکذیب سقط جنین مادران باردار در روستای بشیرآباد به خاطر تامین آب گفت: عملیات آبرسانی به روستای بشیرآباد در دهه ۸۰ از محل چشمه‌های بالادست انجام شده است، اما به علت خشکسالی و خشک شدن منابع چشمه و قنات اکنون آبرسانی به صورت سیار در این روستا صورت می‌گیرد.

محسن عبداللهی افزود: رفع مشکل آبرسانی روستای بشیرآباد نیازمند تکمیل پروژه مجتمع آبرسانی با اعتباری افزون بر ۱۰۰ میلیارد ریال است که روستاهای "چشمه گل، کلاته الله رسان، چنگ آباد، یخک و بشیرآباد" را شامل می‌شود.

وی با اشاره به این که پیگیر تامین اعتبار طرح مربوطه هستیم، ادامه داد: شرایط آبرسانی سیار موجود بر اساس درخواست دهیار صورت می‌گیرد و آب توسط تانکر به صورت روزانه در مخزن بتنی روستا تخلیه می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز