خبرگزاری کار ایران

وزیر نیروی ایران با «برهم صالح» رییس جمهوری عراق دیدار کرد/ تاکید بر توسعه همکاری با ایران در حوزه آب و برق

asdasd
کد خبر : ۹۲۲۲۲۴

«رضا اردکانیان» وزیر نیرو جمهوری اسلامی ایران در ادامه سفر یک روزه خود به بغداد، ظهر امروز (چهارشنبه) با «برهم صالح» رییس جمهوری عراق دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، برهم صالح» رئیس جمهوری عراق روز چهارشنبه خواهان توسعه افق همکاری ها به ویژه در بخش برق و آب با جمهوری اسلامی ایران شد.
 
دفتر ریاست جمهوری عراق با انتشار بیانیه ای روز چهارشنبه اعلام کرد که برهم صالح در دیدار با «رضا اردکانیان» وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت هماهنگی مشترک و توسعه افق همکاری های دو جانبه به ویژه در بخش برق و آب در راستای پیشرفت و رفاه دو ملت همسایه تاکید کرد.
 
رییس جمهوری عراق همچنین به منظور تحقق امنیت و ثبات برای ملت های منطقه، خواهان تلاش مشترک برای مقابله با شرایط پیچیده ای که منطقه شاهد آن است، شد.
 
بیانیه ریاست جمهوری عراق افزوه است که اردکانیان وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران بر آمادگی کشورش برای ادامه همکاری ها و حمایت ها از عراق در همه بخش ها تاکید کرد.
 
به نوشته بیانیه، اردکانیان از تمایل جدی جمهوری اسلامی ایران برای سرمایه گذاری در بخش های انرژی و توسعه شبکه های برق و تبادلات تجربیات با عراق خبر داد.

بیانیه ریاست جمهوری عراق حاکیست که دو طرف در این دیدار راهکار ارتقا مناسبات در همه بخش ها در راستای منافع دو جانبه را بحث و بررسی کردند.
 
وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران در راس هیاتی صبح امروز چهارشنبه وارد بغداد شده و در بدو ورود با «ماجد مهدی حنتوش» همتای عراقی خود درباره گسترش همکاری های برقی دیدار کرد.
 
وی در ادامه سفر با «علی عبدالامیر علاوی» وزیر دارایی دیدار و گفت وگو کرد و قرار است با نخست وزیری و رییس بانک مرکزی این کشور نیز ملاقات کند.
 
وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران به منظور دیدار با همتای عراقی خود و برخی دیگر از مقامات ارشد این کشور همسایه و با محوریت توسعه همکاری‌های برقی ایران و عراق، روز چهارشنبه سفری یک روزه به بغدا آغاز کرده است.
 
توسعه همکاری‌های تهران – بغداد در حوزه برق، سنکرون(هم فاز) کردن شبکه برق ایران و عراق و همکاری در زمینه آموزش و توسعه شبکه برق دو کشور از جمله محورها و موضوع‌های گفت و گوی وزیر نیروی کشورمان با مقام های ارشد و وزیر برق عراق است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز