خبرگزاری کار ایران

بیانیه دیده بان شفافیت و عدالت درباره آزادسازی سهام عدالت؛

چاره‌ای برای اقشار مستحق جامانده از سهام عدالت اندیشیده شود

asdasd
کد خبر : ۹۲۱۲۰۲

دیده بان شفافیت و عدالت در بیانیه ای از دولت و مجلس شورای اسلامی خواست تا برای اقشار مستحق جامانده از دریافت سهام عدالت چاره‌ای بیاندیشند.

به گزارش ایلنا، متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اجازه آزادسازی سهام عدالت از طرف رهبر معظم انقلاب به دولت، می تواند فرصتی باشد تا طبقات و خانواده های محروم و مستضعف هم از بیت المال و ثروتهای ملی بهره¬مند شوند. اما متاسفانه روش تخصیص سهام عدالت و روشهای ناعادلانه در آزادسازی آنها، به تحدیدی جدی برای این هدف مبدل شده و می رود تا طرح سهام عدالت را به ناعادلانه ترین فرایند اقتصادی جمهوری اسلامی تبدیل کند.

در این باره تذکر دو نکته ضروری است:

1. در سال 1389 و به هنگام توزیع سهام عدالت، دولت محترم، برای توزیع این سهام، از بانکهای اطلاعاتی و کدملی ایرانیان بهره نبرد و صرفا بر اساس اشخاصی که قابل احصاء بودند نظیر کارمندان، سهام عدالت را توزیع کرد. به این ترتیب، برخی از محروم ترین اقشار نظیر "کارگران فصلی"، "دستفروشها" از دریافت سهام عدالت جاماندند. علاوه بر این، در طراحی توزیع سهام عدالت برای اولاد جدید مشمولین سهام عدالت و نیز اولادی که ازدواج می کنند هم فکری نشده است. متاسفانه دولت محترم بدون چاره جویی برای بازمانده‌ها، با شتاب درحال آزادسازی سهام عدالت است.

دیده بان شفافیت و عدالت از مجلس و دولت محترم می خواهد در فرایند آزادسازی سهام عدالت، برای اقشار مستحق جامانده از دریافت سهام عدالت، فکری اساسی کند تا این هموطنان هم مانند دیگر دارندگان سهام عدالت از توزیع ثروت ملی بهره مند شوند.

والعاقبه للمتقین

دیده بان شفافیت و عدالت

12 خرداد

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز