خبرگزاری کار ایران

خرید تضمینی گندم سرعت گرفت / خرید دو میلیون تن گندم از کشاورزان

asdasd
کد خبر : ۹۲۱۰۰۰

شرکت بازرگانی دولتی ایران از خرید تضمینی بیش از 2 میلیون تن گندم با کیفیت در 24 استان خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران؛ در کمتر از 2 ماه از آغاز خرید گندم در کشور مقدار خرید تاکنون به بیش از 2 میلیون تن رسیده که این آمار نوید سالی پر بار را در خرید تضمینی گندم دارد.

این مقدار گندم در 24 استان و در قالب بیش از 314 هزار محموله از 102 هزار و 764 کشاورز گندم‌کار که محموله‌های خود را به مراکز خرید تحویل داده‌اند، خریداری شده است.

خوزستان با خرید یک میلیون و 200 هزار تن، فارس با 284 هزار تن و ایلام با 175 هزار تن، از استان‌های پیشتاز در خرید تضمینی گندم تا این تاریخ اعلام کرد.

بر اساس نتایج سنجش مرکز پژوهشهای غلات، افزایش کیفیت گندم‌های خریداری شده‌ی امسال - به لحاظ کاهش سن‌زدگی و بهبود وضعیت افت مفید و غیر مفید - از ویژگی خرید تضمینی است.

طی هفته گذشته 185 هزار و 684 تن گندم و 145 هزار و 425 تن آرد نانوایی یارانه‌ای، آزادپز و صنف و صنعت از طریق سامانه‌های شرکت به فروش رفته است.

میزان خرید تضمینی دانه‌ی روغنی کلزا در کشور 162 هزار تن است و ارزش این مقدار دانه‌ی خریداری شده 7561 میلیارد ریال می باشد، که به صورت نقدی به کشاورزان پرداخت می‌شود.

طباطبایی با اشاره به این که این محصول در حال حاضر 16در استان خریداری می‌شود، اضافه کرد: استان خوزستان با 63 هزار تن، گلستان، 51 هزار تن و ایلام با 16 هزار تن پیشتاز خرید کلزا در کشور هستند که استان گلستان قطب تولیداین محصول حدود یک هفته‌ای است که وارد عملیات خرید شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز