خبرگزاری کار ایران

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه‌ای اصفهان:

خروجی سد زاینده رود از ۱۲ تا ۱۵ خرداد کاهش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۹۲۰۶۸۵

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان از کاهش خروجی سد زاینده رود از ۱۲ تا ۱۵ خرداد خبر داد.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، حسن ساسانی اظهار کرد: توزیع آب کشاورزی از 12 تا 15 خردادماه به اتمام می‌رسد و خروجی سد زاینده رود کاهش می‌یابد.

وی با تأکید بر این که توزیع آب کشاورزی از پاییز سال گذشته آغاز شده بود، ادامه داد: در حال حاضر حجم مخزن سد زاینده‌رود 617 میلیون مکعب، ورودی آن 102 مترمکعب برثانیه و خروجی آن به سمت تالاب گاوخونی 108 مترمکعب برثانیه است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان درخصوص میزان بارش‌ها در ایستگاه شاخص زاینده رود تصریح کرد: از ابتدای مهرماه جاری تاکنون در ایستگاه چلگرد یک هزار و 170 میلیمتر بارش ثبت شده که این مقدار درسال گذشته دو هزار و 124 میلیمتر و در مقایسه با بلندمدت در همین بازه زمانی یک هزار و 351 میلیمتر بوده است که نسبت به سال گذشته با 45 درصد کاهش و نسبت به متوسط بلند مدت با 13 درصد کاهش بارش همراه است.

وی با اشاره بر افزایش مصرف آب به علت شیوع ویروس کرونا در ماه های اخیر توصیه کرد: انتظار می رود که  با مصرف بهینه آب در تمام بخش ها نسبت به این کالای باارزش مسئولانه اقدام شود تا برای تامین آب شرب و بهداشت در تابستان با مشکل کمبود آب مواجه نشویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز