خبرگزاری کار ایران

افزایش یک میلیون بشکه‌ای صادرات نفت عربستان به آمریکا

asdasd
کد خبر : ۹۲۰۲۹۸

عرضه نفت خام عربستان به ایالات متحده آمریکا در هفته منتهی به دوم خردادماه با افزایش روزانه حدود یک میلیون بشکه‌ای به مجموع یک میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز رسید.

به گزارش ایلنا از روزنامه فایننشال تایمز، واردات نفت آمریکا هفته گذشته افزایش یافت و حدود نیمی از آن از عربستان وارد شد، زیرا تولیدکنندگان خارجی سهم بازار را از تولیدکنندگان آسیب دیده شیل آمریکا در دست گرفتند.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) روز پنجشنبه (هشتم خردادماه) اعلام کرد که عرضه نفت خام عربستان به ایالات متحده در هفته منتهی به ۲۲ ماه مه (دوم خردادماه) حدود یک میلیون بشکه در روز افزایش یافت و یک میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز رسید، در حالی که واردات تجاری نفت آمریکا از همه کشورها به هفت میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز رسید و حدود ۴۰ درصد بیشتر از هفته پیش از آن بود.

آرمیتا سن، از مدیران موسسه انرژی اسپکت، در این باره گفت: کشتی‌ها پیش از توقف جنگ قیمتی ارسال شده بودند و ارسال آن‌ها در تاریخ ۱۲ آوریل (۲۴ فروردین‌ماه) متوقف شد و پس از آن برای کاهش تولید با روسیه به توافق رسیدند. محدودیت‌های عرضه در ماه مه آغاز شد - اما تحلیلگران معتقدند که میزان آسیب واردات نفت عربستان به عرضه شیل ایالات متحده اکنون در حال روشن شدن است.

تولید نفت ایالات متحده همچنان به شدت در حال سقوط است، زیرا اپراتورها چاه‌ها را تعطیل کرده‌اند و هزینه‌های سرمایه‌ای را برای مقابله با سقوط قیمت نفت خام کاهش می‌دهند.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد: تولید نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۲۲ مه به ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز