خبرگزاری کار ایران

برخورداری روستاها در ایران از شبکه‌های آب پایدار 20 درصد بالاتر از متوسط جهانی/ دسترسی بیش از 8 میلیون نفر از جمعیت روستایی به آب شرب بهداشتی

asdasd
کد خبر : ۹۲۰۱۳۷

وزیر نیرو گفت: امروز سطح برخورداری روستاییان در ایران از شبکه‌های آب پایدار و بهداشتی بیش از 20 درصد از متوسط جهانی بالاتر است.

به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو، «رضا اردکانیان» در حاشیه آیین بهره‌برداری از عملیات آبرسانی به 15 روستای استان خراسان جنوبی در چارچوب پنجمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این متوسط در جهان حدود 55 درصد و در کشور بیش از 75 درصد است؛ البته آنچه در خور مردم و شایسته آنهاست بیش از این است و سعی می‌کنیم سهم قابل ملاحظه‌ای در کم کردن فاصله خدمت‌رسانی در شهر و روستا داشته باشیم.

وی همچنین درباره یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی در استان‌ها گفت: سال گذشته با تصویب هیئت وزیران، شورای عالی اداری و ابلاغ رئیس جمهوری، در سراسر کشور شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی و شهری به صورت یکپارچه درآمدند و از ابتدای امسال در هر استان یک شرکت آب و فاضلاب استانی داریم و این به معنای یکپارچه شدن امکانات این دو شرکت اعم از منابع مالی، انسانی، تاسیسات و تجهیزات است و انتظار می‌رود تا پایان شهریور امسال قادر باشیم گزارشی را به مردم، دولت و رئیس جمهوری ناشی از آثار این یکپارچه‌سازی ارائه دهیم.

وی یادآوری کرد: 9 هزار پست دولتی در اثر این یکپارچه‌سازی در جهت کوچک‌سازی دولت قرار گرفت و به لحاظ امکانات مالی موجود، هر چند شرایط، شرایط گشایش نیست اما انتظار می‌رود سرعت قابل ملاحظه‌ای به طرح‌های آبرسانی روستایی داده شود.

اردکانیان خاطرنشان کرد: نمونه آن در روزهای اخیر در استان خوزستان است؛ سرعتی که در هفته‌های پیش رو و پشت سر گذاشته شده برای آبرسانی به برخی مناطق دچار مشکل در این استان صورت گرفت، ناشی از این امر است.

وی ادامه داد: در استان خراسان جنوبی هم کارهای خوبی انجام شده است؛ امروز 15 روستا به صورت همزمان در مناطق مختلف استان با جمعیت 10 هزار نفر از شبکه آب سالم و پایدار مطابق برنامه‌ای که شرکت آب و فاضلاب استان دارد بهره‌مند می‌شوند و از طرف ستاد آب و فاضلاب کشور هم حمایت خواهد شد.

وزیر نیرو با بیان اینکه منابع استانی هم با کمک استاندار خراسان جنوبی در خدمت این طرح قرار خواهد گرفت، گفت: امید است تا پایان دولت دوازدهم بتوانیم کار بزرگی را که از سال 92 شروع شده و امروز بیش از 8 میلیون نفر از روستائیان کشور به شبکه‌های آب پایدار و بهداشتی متصل هستند، به حدود 10 میلیون نفر افزایش یابد و این دستاورد بسیار بزرگی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز