خبرگزاری کار ایران

رئیس جامعه هتلداران کیش مطرح کرد:

پرداخت هزینه‌های پروتکل‌های بهداشتی توسط بخش خصوصی/ زیان هزار و پانصد میلیارد تومانی گردشگری کیش

asdasd
کد خبر : ۹۲۰۰۱۹

رئیس جامعه هتلداران کیش می گوید تمامی هزینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هتل ها توسط بخش خصوصی پرداخت شده و هیچ کمک مالی صورت نگرفته است.

مسیح‌الله صفا (رئیس جامعه هتلداران کیش) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به وضعیت هتل‌های کیش  بعد از عید سعید فطر و همچنین آغاز به کار آنها با حفظ پروتکل‌های بهداشتی گفت: پیش‌بینی می‌کردیم که در خرداد ماه با توجه به اینکه مردم همچنان اطلاع کافی در رابطه با وضعیت کیش ندارند، شاید میزان حضور مسافران کم شود و در نهایت ظرفیت اشغال هتل‌ها به 50 درصد برسد.

وی ادامه داد: خوشبختانه میزان استقبال خوب بود و ظرفیت اشغال برخی هتل‌ها به 100درصد رسید و به صورت میانگین 70 درصد ظرفیت هتل‌ها تا روز 8 خرداد ماه اشغال شده است.

صفا ادامه داد: از 50 هتل فعال در کیش هم‌اکنون 38 هتل فعالیت می‌کنند و پذیرش مسافر با حفظ پروتکل‌های بهداشتی دارند و سایر هتل‌ها نیز در حال فراهم کردن امکانات و برنامه‌ریزی برای آغاز به کار هستند ولی تاکید کردیم که خدمات‌دهی باید در اساس پروتکل‌های بهداشتی باشد و به مسافران کامل خدمات ارائه شود و خدمات به هیچ مسافری نصف و نیمه ارائه نشود.

وی با اشاره به اینکه کیش به عنوان یک منطقه سفید و عاری از کرونا شناخته شده، گفت: باید تلاش کنیم تا با حفظ پروتکل‌های بهداشتی توسط هتل‌داران و مسافران، خطر و ضریب آلوده شدن جزیره به ویروس کرونا را کاهش بدهیم.

صفا با اشاره به اینکه هتل‌های فعال کاملا پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، گفت: تمام مواد و لوازم بهداشتی لازم توسط هتل‌داران و بخش خصوصی تامین می‌شود در برنامه‌ریزی‌های کلان فقط بخش دولتی همکاری کرده و در مسائل مالی هیچ کمکی انجام نشده است.

وی با اشاره به اینکه صنعت گردشگری جزیره کیش به دلیل کرونا آسیب زیادی دیده است، گفت: صنعت گردشگری کیش در ایام کرونا هزار و پانصد میلیارد تومان می‌توانست درآمد داشته باشد که این کار میسر نشد که از این میزان پانصد میلیارد تومان مختص هتل‌ها بود.

 وی ادامه داد: حتی یک ریال برای پرداخت حقوق بیکاری و بیمه بیکاری پرسنل هتل‌ها در طول سه ماه گذشته داده نشده است و فقط همان وام یک میلیون تومانی به پرسنل داده شده است در حالی که زیان هتل‌داران میلیاردی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز