خبرگزاری کار ایران

خوانساری؛

تحریم فرصت تمرکز بر توانایی‌های داخلی باشد/ بروکراسی حاکم بر کشور کاهش یابد

asdasd
کد خبر : ۹۱۹۸۵۶

رییس اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: قبول داریم که اقتصاد کشور دارای مشکلاتی از جمله تهدیدها و عدم توان فروش نفت است اما باید بدانیم که این می‌تواند فرصتی برای کشور در جهت تمرکز بر توانایی‌های خود باشد که لازمه یکی از آن فرصت‌ها این است که بتوان مجوزها، مشکلات و بروکراسی‌های حاکم بر کشور را کم کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود خوانساری در مراسم افتتاحیه رسمی پنجره واحد فیزیکی کسب و کار در اتاق بازرگانی تهران گفت: گام اول برای بهبود فضای کسب و کار ایجاد پنجره واحد است و ما خوشحالیم که توانستیم این مسئله را در اتاق تهران داشته باشیم و امیدواریم این اقدام مقدمه‌ای برای سایر اقدامات در جهت بهبود فضای کسب و کار باشد.

وی ادامه داد: قبول داریم که اقتصاد کشور دارای مشکلاتی از جمله تهدیدها و عدم توان فروش نفت است اما باید بدانیم که این می‌تواند فرصتی برای کشور در جهت تمرکز بر توانایی‌های خود باشد که لازمه یکی از آن فرصت‌ها این است که بتوان مجوزها، مشکلات و بروکراسی‌های حاکم بر کشور را کم کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: برای این منظور دو مسئله بهبود فضای کسب و کار و شاخص‌های رقابت‌پذیری مطرح است که خوشبختانه در دو زمینه، اتاق تهران و ایران فعالیت‌های بسیار خوبی را انجام داده‌اند که می‌توانند کمک‌کننده دستگاه‌های دولتی باشند.

خوانساری ادامه داد: با توجه به تحریم‌ها اگر نمی‌توانیم در فضای اقتصادی، با توجه به تحریم‌ها، رشدی داشته باشیم باید بتوانیم موانع را برداریم تا از این طریق بتوان شاخص‌های خود را حفظ کرده و بهبود بخشیم.

وی تاکید کرد: در بحث بهبود فضای کسب و کار در دو دولت آقای هاشمی و خاتمی اقدامات موثری صورت گرفت اما متاسفانه این اقدامات به طور مقطعی بود.

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: در بحث اقتصاد، در همه زمینه‌ها از جمله ورود کالا این مسئله مطرح است که تا 15 روز اول زمانی که کالا وارد کشور می‌شود معاف از مالیات و جریمه است در حالی که امکان ترخیص کالا در کمتر از 15 روز وجود ندارد. در بحث ساخت و ساز نیز اگر در گذشته پروانه ساختمانی ظرف دو تا سه ماه صدور می‌شد امروزه بیش از شش ماه زمان می‌برد. همچنین در بحث مواد غذایی نیز به دلیل مشکلات سازمان‌های بهداشت و استاندارد نیز با مشکلات مواجه بودیم.

خوانساری اظهار کرد: مشکلاتی از این قبیل اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باید این مشکلات رفع شود.

وی در پایان با قدردانی از فعالیت‌های وزارت اقتصاد فعلی گفت: امیدواریم که این اتفاق شروعی برای فعالیت‌های بعدی باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز