خبرگزاری کار ایران

برنامه‌ راهبردی بهداشت دام و امداد در مسیر کوچ عشایر تدوین شد

asdasd
کد خبر : ۹۱۹۶۱۰

رئیس سازمان دامپزشکی کشور و رئیس کمیته ملی راهبردی تولید و بهداشت دام کشور از تدوین برنامه‌ای راهبردی برای عشایر در ۳ محور بهداشت دام در مناطق قشلاقی و ییلاقی (زمستان گذر و تابستان گذر) و امداد در مسیر کوچ خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، علی‌صفر ماکنعلی رئیس سازمان دامپزشکی کشور و رئیس کمیته ملی راهبردی تولید و بهداشت دام کشور امروز پنج‌شنبه در جمع عشایر منطقه یعقوب حصاری و عشایر استان های مرکزی، قم و قزوین اظهار کرد: در کمیته ملی راهبردی تولید و بهداشت دام کشور توجه ویژه به عشایر کشور خواهد شد.

ماکنعلی با اشاره به تاکید وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر حمایت واقعی از عشایر کشور بیان کرد: در کمیته ملی راهبردی نسبت به تدوین برنامه در ۳ محور بهداشت دام در مناطق قشلاقی و ییلاقی (زمستان گذر و تابستان گذر) و امداد در مسیر کوچ اقدام خواهد شد.

وی با یادآوری فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه عشایر ذخایر انقلاب هستند، افزود: با تأمین نهاده‌های دامی و ارائه خدمات و با همکاری خود عشایر می‌توان فرصت های مناسبی برای بازار داخلی و صادرات تولیدات عشایر فراهم کرد.

وی با بیان اینکه تشکل های صنفی و بخش خصوصی نباید به دید درآمدزایی به عشایر نگاه کنند، از توسعه خدمات و حمایت همه جانبه بخش دولتی از عشایر خبر داد.

ماکنعلی در این دیدار به استفاده از ظرفیت‌های عشایر برای اجرای برنامه‌های آموزشی در حوزه بهداشت و پیشگیری از بیماری‌های دامی اشاره کرد و افزود: این برنامه‌ها با همکاری سازمان تحقیقات، تحقیقات و ترویج کشاورزی اجرا خواهد شد.

در این دیدار که با برگزاری جلسه پرسش و پاسخ با حضور عشایر و مسئولین محلی همراه بود، کرمعلی قندالی رئیس سازمان امور عشایر ایران، دکتر فدایی فرماندار شهرستان زرندیه و تعدادی از مدیران سازمان دامپزشکی و سازمان امور عشایر نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز