خبرگزاری کار ایران

سخنگوی صنعت برق؛

جهش ۳۰۰۰ مگاواتی مصرف برق/ پیک مصرف کشور از مرز ۵۰ هزار مگاوات فراتر رفت

asdasd
کد خبر : ۹۱۹۱۹۵

پیک مصرف برق امروز هفتم خرداد، در مقایسه با روز مشابه سال گذشته، رشد بی‌سابقه 3 هزار مگاواتی را تجربه کرد و از مرز ۵۰ هزار مگاوات گذشت.

جهش ۳۰۰۰ مگاواتی مصرف برق/ پیک مصرف کشور از مرز ۵۰ هزار مگاوات فراتر رفتبه گزارش ایلنا از وزارت نیرو، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق با اعلام این خبر گفت: این میزان همچنین نسبت به روز گذشته رشد بیش از 2200 مگاواتی را تجربه کرد که این امر با توجه به روند افزایش دمای هوا  و احتمال تداوم آن در هفته های آتی، می تواند نگرانی هایی را به همراه داشته باشد.

جهش ۳۰۰۰ مگاواتی مصرف برق/ پیک مصرف کشور از مرز ۵۰ هزار مگاوات فراتر رفتوی افزود: میزان مصرف برق در کشور با نزدیک شدن به فصل تابستان، افزایش دما و استفاده از وسایل سرمایشی همانند سال های گذشته روند صعودی به خود گرفته است.

جهش ۳۰۰۰ مگاواتی مصرف برق/ پیک مصرف کشور از مرز ۵۰ هزار مگاوات فراتر رفترجبی مشهدی خاطرنشان کرد: در حالی که پیک مصرف برق روز گذشته(6 خرداد 1399) به 48101  مگاوات رسیده بود، این میزان امروز به 50324 مگاوات رسید که رسیدن به این میزان مصرف در روزهای ابتدایی خرداد، در تاریخ صنعت برق بی سابقه است.

جهش ۳۰۰۰ مگاواتی مصرف برق/ پیک مصرف کشور از مرز ۵۰ هزار مگاوات فراتر رفتسخنگوی صنعت برق با اشاره به این که میزان مصرف برق در روز مشابه سال گذشته(7 خرداد 1398) 47424 هزار مگاوات بود، اظهار کرد: معمولا مصرف برقی که امروز به ثبت رسید، در روزهای پایانی خرداد یا اوایل تیرماه به وقوع می پیوندد.

جهش ۳۰۰۰ مگاواتی مصرف برق/ پیک مصرف کشور از مرز ۵۰ هزار مگاوات فراتر رفترجبی مشهدی روند افزایشی دمای هوا و ورود سریع وسایل سرمایشی به مدار مصرف را مهمترین دلیل افزایش ناگهانی و بی سابقه مصرف برق در روزهای ابتدایی ماه جاری دانست و گفت: در ماه های گرم سال، مصرف برق کشور بین 21 تا 23 هزار مگاوات افزایش می یابد که این میزان افزایش دقیقا متاثر از  ورود وسایل سرمایشی(کولرها، اسپلیت ها و...)به مدار مصرف برق است.

جهش ۳۰۰۰ مگاواتی مصرف برق/ پیک مصرف کشور از مرز ۵۰ هزار مگاوات فراتر رفتسخنگوی صنعت برق همچنین با اشاره به افزایش مصرف برق مشترکان و بالا رفتن هزینه برق آنان خاطرنشان کرد: مهمترین راهکاری هایی که می تواند به کاهش مبلغ قبض برق کمک کند، تنظیم درجه کولرگازی روی 24 تا 25 درجه، استفاده از دور کند کولرهای آبی، عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی در ساعات های گرم روز  است.

جهش ۳۰۰۰ مگاواتی مصرف برق/ پیک مصرف کشور از مرز ۵۰ هزار مگاوات فراتر رفتوی یادآور شد: در عین حال استفاده از نور طبیعی در طول روز و خاموش کردن لامپ های اضافه نیز می تواند تاثیر بسزایی در کاهش مصرف برق مشترکان داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز