خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صمت:

سهم سرانه مصرف نان صنعتی در کشور پایین است/ شرکت‌های بزرگ را برای ورود به بورس ترغیب می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۹۱۹۱۳۳

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت،معدن و تجارت گفت: با توجه به سهم 8 تا 9 درصدی نان‌های حجیم و نیمه‌حجیم در مصرف سرانه نان کشور، به‌رغم افزایش تولید این محصولات ، هنوز سرانه مصرف نان‌های صنعتی درکشور پایین است.

به گزارش ایلنا، زرندی به همراه مدیران معاونت طرح و برنامه در بازدید از واحد تولیدی نان صنعتی سحر گفت: تعداد واحدهای صنعتی با تولید انبوه و سایر واحدهای کوچک دارای پروانه بهره برداری از وزارت صنعت، معدن و تجارت حدود 492 واحد با ظرفیت اسمی حدود 1449 هزار تن در سال می باشد.

وی گفت: از این تعداد 5 واحد بزرگ و با تولید متنوع و انبوه در کشور فعالیت می کند و وزارت صنعت،معدن و تجارت ازگسترش تولید نان صنعتی حمایت می کند.

معاون طرح و برنامه افزود: شیوع بحران کرونا مشکلات زیادی برای اقتصاد و تولید ایجاد کرده است اما برای برخی از صنایع من جمله نان صنعتی به یک فرصت تبدیل شده و مردم به استفاده بیشتر از این نوع نان روی آورده اند.

زرندی تاکید کرد: این نان‌ها به‌دلیل کیفیت بالای پخت، تنوع گسترده محصول، ماندگاری مناسب و از همه مهم‌تر انجام مرحله کامل تخمیرخمیر از جایگاه غذایی مناسبی برخوردارند.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت،معدن و تجارت همچنین گفت: شرکت های بزرگ و توانمند را ترغیب به حضور در بورس می کنیم و به دنبال رفع موانع و مشکلات ورود واحدهای تولیدی به بورس هستیم.

وی تصریح کرد: باپیگیری های صورت گرفته و حمایت وزارت اقتصا، با مصوبه جدید سران قوا یکی از موانع ورود شرکتهای تولیدی به بورس که مرتبط به سیاستهای مالیاتی می شد مرتفع گشت.

زرندی افزود: امسال، بطوری جدی موضوع استفاده از ابزارهای جدید تامین مالی و استفاده از نقدینگی موجود در جهت تولید را دنبال می کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز