خبرگزاری کار ایران

پنجمین عرضه اولیه در بازار دوم بورس فردا انجام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۱۸۶۰۴

فردا 7 خرداد ماه پنجمین عرضه اولیه سال جاری در بازار دوم شرکت بورس تهران انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، فردا چهارشنبه 7 خرداد ماه 12 درصد از سهام شرکت زرماکارون به مبلغ هر سهم بین 4300 تومان تا 4550 تومان عرضه می‌شود.

محسن امینی مدیرعامل زرماکارون با بیان اینکه تمام درآمد حاصل از فروش 12 درصد از سهام شرکت را به توسعه مجموعه اختصاص می‌دهیم، گفت: توان تولید به 2500 تن در 24 ساعت می‌رسد که این میزان تولید در دنیا بی‌نظیر است.

وی ادامه داد: افزایش مصرف ماکارونی و تغییر ذائقه مصرف‌کنندگان باعث افزایش تقاضا در بازار شده است و این افزایش تقاضا در بازار باعث توسعه این مجموعه شده است.

امینی با بیان اینکه در امیدنامه تمام موضوعات را با احتیاط دیده‌ایم، گفت: ظرفیت تولید هرچند تا سقف 300 هزار تن وجود دارد اما با احتیاط عدد 245 هزار تن را تعیین کردیم که این میزان مبنای تولید و فروش بوده است.

مدیرعامل زرماکارون با بیان اینکه در سال گذشته 52 هزار تن به ظرفیت تولید مجموعه اضافه شده است، گفت: در حالی که میزان تولید در فروردین سال گذشته 3000 تن بوده امسال در شرایط وجود محدودیت کاری در کرونا میزان تولید را به 16 هزار تن رساندیم که این افزایش 200 درصدی را نشان می‌دهد.

امینی درباره افزایش قیمت ماکارونی و اثرگذاری آن در رشد عملکرد شرکت گفت: هر کیلوگرم بدون احتساب تخفیفات 11 هزار و 150 تومان است که در حال حاضر قیمت هر بسته 700 گرمی ماکارونی به 8000 تومان رسیده است.

وی درباره حاشیه سود ناخالص شرکت گفت: در حالی که این حاشیه سود 42 درصد بوده اما برای احتیاط این عدد را به 37 درصد کاهش دادیم تا سود شرکت را محتاطانه ببینیم.

مدیرعامل زرماکارون تاکید کرد: افزایش نرخ نیازی به مجوز اتحادیه ندارد و پیش از این موافقت با افزایش قیمت محصول داده شده اما در ماه مبارک رمضان نسبت به این افزایش قیمت اقدام نکردیم.

امینی با اشاره به تقسیم سود 90 درصدی اظهار داشت: می‌توانستیم قبل از عرضه اولیه نسبت به تقسیم سود اقدام کنیم اما با توجه به شرایط بازار سرمایه ترجیح دادیم پس از عرضه اولیه، تقسیم سود را انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه سهامداران نگران کاهش ارزش سهام در بازار نباشند، گفت: با توجه به نقدینگی بسیار خوبی که داشتیم، نسبت به خرید گندم اقدام کردیم و قیمت گندم را در امیدنامه 3800 تومان آورده‌ایم اما در شرایط رقابتی توانستیم گندم را 3500 تومان خریداری کنیم.

مدیرعامل زرماکارون اظهار داشت: افزایش قیمت محصول، اصلاح ساختار توزیع و پخش، افزایش ظرفیت تولید از جمله عواملی است که باعث ارتقاء عملکرد شرکت و افزایش ارزش سهام می‌شود.

امینی درباره ارزش مجموعه زرماکارون گفت: سال گذشته با دلار 11000 تومانی قیمت مجموعه 5600 میلیارد تومان احتساب شد که در حال حاضر این عدد به 8800 میلیارد تومان رسیده است. البته این فقط قیمت ماشین‌آلات بدون احتساب ارزش برند است.

وی درباره گسترش صادرات محصولات این مجموعه گفت: صادرات به کشورهای همسایه برای ما افتخار نیست. ما به دنبال افزایش صادرات به کشورهای دوردست هستیم و در چند روز گذشته هم موفق به صادرات محصولات خود به کشور آلمان شدیم.

مدیرعامل زرماکارون در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه چرا در این ایام که بازار سرمایه با افت مواجه است، نسبت به عرضه اولیه اقدام کردید، گفت: قصد ما استفاده از حباب بازار نبود. می‌توانستیم در شرایطی که شاخص مثبت است، عرضه اولیه را انجام دهیم اما این کار را نکردیم. تمام عملیات مجموعه شفاف است و در این شرایط هم عرضه اولیه را انجام می‌دهیم.

امینی تاکید کرد: دومین عرضه سهام این مجموعه با موافقت بورس به زودی انجام خواهد شد.

وی گفت: از سال 96 اختصاص یارانه گندم به بخش صنعت متوقف شد و در حال حاضر هیچ یارانه‌ای دریافت نمی‌کنیم. همچنین نه تعهد صادراتی و نه تعهد ارزی نداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز