خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی :‌

آغاز ثبت‌نام طرح نوسازی ناوگان باری از امروز برای حقیقی وحقوقی‌ها/ ارسال پیامک ثبت‌نام برای بیش از ۸۰۰ راننده کامیون

asdasd
کد خبر : ۹۱۸۲۶۴

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از امروز طرح کنترل پیری ناوگان باری آغاز می شود، گفت: از امروز اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند وارد سامانه مربوطه شوند و نسبت به ثبت‌نام برای نوسازی ناوگان خود اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد اسلامی در مراسم نوسازی ناوگان فرسوده باری با بیان اینکه با همکاری وزارت صمت، نوسازی ناوگان سنگین (کامیون) را در اولویت قرار دادیم و از امروز نوسازی پیرترین ناوگان باری آغاز می‌شود، گفت: از امروز اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند وارد سامانه مربوطه شوند و نسبت به ثبت‌نام برای نوسازی ناوگان خود اقدام کنند.

وی با اشاره به مهمترین اهداف از اجرای برنامه کاهش و کنترل پیری ناوگان باری گفت: افزایش ایمنی، کاهش مصرف سوخت، کاهش آلایندگی و افزایش حفظ محیط زیست از جمله مهمترین اهداف از اجرای این برنامه‌ است.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه خودروهای سنگین بالای 50 سال در اولویت اجرای این برنامه قرار دارند، گفت: تاکنون 863 راننده که خودروی آنها بالای 50 سال عمر داشته و بیشترین میزان پیمایش را ثبت کرده‌اند پیامک امضای قرارداد با شرکت ایران‌خودرو را دریافت کرده‌اند و این افراد می‌توانند در سایت مرتبط وارد شده و ثبت‌نام خود را تکمیل کنند.

اسلامی ادامه داد: واردات خودروهای سنگین با سه سال کارکرد تکلیف قانونی بوده که از سال گذشته در صدد اجرای آن بودیم و چهار گروه می‌توانند واردکننده ناوگان باری نو باشند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: شرکت‌های بزرگ حمل و نقلی که در بحث تولید داخل فعال هستند و با تولیدکنندگان در تعامل قرار دارند اجازه واردات 1000 دستگاه ناوگان باری جدید را دارند. همچنین شرکت‌های حمل و نقلی که مجوز فعالیت دارند امکان واردات 100 دستگاه ناوگان باری جدید را خواهند داشت. دو گروه دیگر شرکت‌های واردکننده خودرو و اشخاص حقیقی هستند که برای این گروه‌ها هم امکان واردات ناوگان باری جدید فراهم شده است.

وی با اشاره به دو شرط مهم برای واردات ناوگان باری جدید گفت: لحاظ خدمات پس از فروش و تایید منشأ ارز توسط بانک مرکزی دو شرط مهم برای امکان واردات و نوسازی ناوگان است.

اسلامی با بیان اینکه برای ما در سیاست‌های کلی نظام، توسعه متوازن زیرساخت‌ها همزمان با توسعه ناوگان بسیار حائز اهمیت است. از این رو در سال جهش تولید به دنبال فعالسازی کارخانجات در این حوزه هستیم تا بتوانیم نوسازی ناوگان را رونق دهیم.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: امیدوارم با اجرای این برنامه شاهد کنترل پیری ناوگان و کاهش میانگین عمر ناوگان حمل و نقل باری باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز