خبرگزاری کار ایران

اتمام مطالعه و توسعه ضلع شرقی حرم حضرت معصومه (س) با پیشرفت ۷۴.۶ درصدی در سال مالی ۹۹/ اجرای معماری ایرانی- اسلامی در طرح توسعه حرم

asdasd
کد خبر : ۹۱۷۸۳۹

کتابخانه ساخته شده در طرح توسعه ضلع شرقی حرم حضرت معصومه(س) مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی روند توسعه حرم حضرت معصومه (س) را اعلام کرد و با یادآوری این مطلب که این طرح توسط سازمان مجری طراحی و تکمیل می شود از پیشرفت ۸۸ درصدی فاز دوم طرح که شامل صحن، شبستان و یکسری از ورودی هاست خبر داد.

به گزارش ایلنا از وزارت راه و شهرسازی، طرح توسعه حرم حضرت معصومه (س) یکی از طرح‌هایی است که احداث و اجرای آن را سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی به عنوان یکی از سازمان های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی برعهده دارد.

به گفته مشاور اجرایی، طرح توسعه حرم حضرت معصومه (س) این طرح در سه فاز تعریف و در حال اجرایی شدن است. فاز نخست که شامل کتابخانه بوده توسط سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات عمومی و دولتی به طور کامل اجرا و احداث شده و هم اکنون در حال بهره برداری است.

فاز دوم این طرح که شامل صحن، شبستان و یکسری از ورودی ها و دسترسی هاست در حدود ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که بخش عمده ای از هزینه ها به منظور تملک اراضی انجام شده است. پیش بینی می شود که اجرای این فاز با تملک دارایی ها ۵۵ میلیاردتومان تکمیل شده و به بهره برداری برسد. فاز سوم این طرح نیز که شامل تالارها، فضاها و کلاس های آموزشی است، فعلا به دلیل محدودیت بودجه ای انجام پذیر نیست.

بنا بر اعلام سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات عمومی و دولتی، فاز نخست این طرح که شامل کتابخانه طرح است و در سال ۹۴ به بهره برداری رسیده در ۱۲ هزار مترمربع زیربنا احداث شده است.

همچنین برای طرح توسعه حرم حضرت معصومه تاکنون بیش از ۱۹۰ میلیاردتومان هزینه شده است. همچنین بر اساس اعلام مشاور طرح، یکی از ویژگی های اجرایی طرح توسعه حرم حضرت معصومه (س) استفاده از بتن سفید است. سقف های حرم حضرت معصومه شمسه با قالب بتنی است و تلفیقی از معماری ایرانی- اسلامی با مصالح مدرن و صنعتی است.

محمدجعفر علیزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات عمومی و دولتی در همین ارتباط به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفته است: مطالعه و توسعه ضلع شرقی حرم حضرت معصومه (س) در زیربنای ۵۰ هزار مترمربع با پیشرفت فیزیکی حدود ۷۴.۶ درصد در پایان سال مالی ۹۹ به اتمام می‌رسد و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز