خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به ایلنا:

درباره پروازهای چین هیچ چیزی را از مردم پنهان نمی‌کنیم/ شرکت‌های متخلف در فاصله‌گذاری اجتماعی تعلیق می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۹۱۵۹۴۰

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در مورد انجام پروازهای چین هیچ چیزی را از مردم ایران پنهان نمی‌کنیم و نکرده‌ایم و اساساً دولت بلادرنگ مسائل را با مردم درمیان می‌گذارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد اسلامی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در حمل و نقل عمومی اظهار داشت: در خصوص رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، اسناد، ابلاغیه‌ها و پروتکل‌های تایید شده را به بخش حمل و نقل ریلی جاده‌ای و هوایی ارائه کرده‌ایم و تمام شقوق حمل و نقل عمومی ملزم هستند که این پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک در حمل و نقل عمومی اجباری است، گفت: تمام این اصول بهداشتی نوشته و به شرکت‌های حمل و نقلی ابلاغ شده است و هر شرکتی که از اجرای این پروتکل‌ها سر باز زند متخلف محسوب می‌شود و مجازات خواهد شد.

اسلامی درباره نحوه برخورد با شرکت‌های حمل و نقلی که این پروتکل‌ها را رعایت نکنند، گفت: تمام عملکرد شرکت‌ها رصد می‌شود و با هر شرکت متخلف بنا به تخلف انجام شده برخورد خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: اگر شرکت‌ هواپیمایی نسبت به رعایت این پروتکل‌های اجتماعی اقدام نکند پروازهای آن را محدود خواهیم کرد و تعلیق در انتظار شرکت‌های هوایی، ریلی و جاده‌ای متخلف است.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه در شرایطی که وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده پروازهای چین با موافقت و تایید وزارت بهداشت برقرار شده اما وزیر بهداشت همواره مدعی بوده مخالف برقراری پروازهای چین است، گفت: در مورد انجام پروازهای چین هیچ چیزی را از مردم ایران پنهان نمی‌کنیم و نکرده‌ایم و اساساً دولت بلادرنگ مسائل را با مردم درمیان می‌گذارد.

اسلامی افزود: از همان ابتدای بحث شیوع ویروس کرونا جلسه‌ای با حضور معاون رئیس جمهور برگزار شد و در آن جلسه تصمیمی برای توقف پروازهای چین گرفته شد که این ابلاغیه دو بند داشت یک بند آن در مورد بازگرداندن ایرانیان ساکن چین بود و همچنین دانشجویان ساکن ووهان با یک پرواز تحت پروتکل‌های بهداشتی به کشور بازگردند.

وی تاکید کرد: در تمام این دوران نمایندگان وزارت بهداشت هم در فرودگاه حضور داشتند و بر نحوه اجرای این پروازها و ورود مسافران نظارت می‌کردند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در ستاد ملی مبارزه با کرونا هم تصویب شد تمام مسافرانی که از منشأ آمریکای شمالی و اروپا وارد ایران می‌شوند تست بدهند و با تعهد خودشان 14 روز در قرنطینه بمانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز