خبرگزاری کار ایران

قیمت نفت برنت 35 دلار و 66 سنت شد

asdasd
کد خبر : ۹۱۵۶۲۶

قیمت شاخص نفت خام برنت ساعت ۴ و ۳ دقیقه امروز (سه‌شنبه، ۳۰ اردیبهشت‌ماه) به ۳۵ دلار و ۶۶ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا به ۳۳ دلار و ۱۲ سنت رسید.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز از توکیو، قیمت نهایی شاخص نفت خام برنت روز دوشنبه (۲۹ اردیبهشت‌ماه) ۳۴ دلار و ۸۱ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا ۳۰ دلار و ۸۲ سنت بود.

قیمت نفت خام امروز برای چهارمین روز پیاپی افزایش یافت، زیرا نشانه‌ها حاکی از پایبندی تولیدکنندگان نفت خام به کاهش عرضه آن است و کشورهای بیشتری نیز در حال کاهش محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا هستند و این موضوع سبب افزایش تقاضای نفت خام شده است.

هیرویوکی کیکوکاوا، مدیر تحقیقات شرکت نیسان گفت: نگرانی سرمایه‌گذاران کاهش یافته است، زیرا اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و متحدانش، موسوم به اوپک پلاس به کاهش عرضه توافق‌شده در نشست خود در ماه آوریل پایبند هستند و انتظار می‌رود شاهد کاهش عرضه بیشتری در ماه ژوئن باشیم.

وی با پیش‌بینی اینکه قیمت شاخص نفت خام آمریکا به ۳۵ دلار برای هر بشکه برسد، اظهار کرد: در همین حال خوش‌بینی نسبت به کاهش محدودیت‌های جهانی ناشی از شیوع کرونا به تقویت فعالیت‌های اقتصادی و تقاضای سوخت کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز