خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران:

ساختمان "پروانه" به پارکینگ پلاسکو تبدیل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۱۴۳۸۱

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران به بیان آخرین مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص ساختمان پلاسکو پرداخت و از اختصاص ساختمان پروانه به عنوان بخشی از پارکینگ مورد نیاز پلاسکو خبر داد.

به گزارش ایلنا، فرزانه صادق مالواجرد، معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی و دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران به بیان آخرین تصمیمات این شورا در خصوص ساختمان پلاسکو پرداخت و گفت: بنابر آخرین مصوبه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، میزان تراکم این ساختمان باید بر اساس حقوق مکتسبه افراد انجام شود.

او افزود: مطابق آخرین گزارش بنیاد مستضعفان به شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص آخرین اقدامات انجام‌شده در ساختمان پلاسکو، دو مساله تامین پارکینگ و اخذ پروانه ساختمانی بر سر راه بازسازی این ساختمان قرار داشت.

صادق مالواجرد بیان کرد: با توجه به اینکه هر اقدام اجرایی حتما باید فرآیند قانونی اخذ پروانه ساختمانی را طی کند، شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران تاکید کرد، بنیاد مستضعفان هر چه سریع‌تر این اقدام قانونی را انجام دهد و پروانه ساختمانی پلاسکو را اخذ کند.

او همچنین در خصوص تامین پارکینگ مورد نیاز ساختمان پلاسکو گفت: با بررسی‌های انجام‌شده، تامین پارکینگ در خود ساختمان پلاسکو امکان‌پذیر نبود و زیربنای در نظرگرفته شده، تنها پاسخگوی حقوق مکتسبه و یادمان شهدای آتش‌نشان است؛ بنابراین فراهم‌کردن پارکینگ در خود ساختمان امکان‌پذیر نبود. همچنین ساخت پارکینگ در اراضی خالی مجاور ساختمان پلاسکو به دلیل ملاحظات تاریخی و ثبت این اراضی در وزارت میراث فرهنگی میسر نبود.

 دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران گفت: بنابراین شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران ساختمان موسوم به پارکینگ پروانه را که مورد تایید شهرداری تهران و بنیاد مستضعفان است برای تامین بخشی از پارکینگ ساختمان پلاسکو تعیین کرد و مقرر شد بنیاد مستضعفان نسبت‌به مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی این ساختمان اقدام کند.

او با اشاره به ضرورت تعیین محدودیت‌هایی برای تردد خودرها در بافت‌ مرکزی شهرها و ملاحظات شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در این خصوص، بیان کرد: بر اساس مصوبات شورا مقرر شده است شهرداری تهران، نسبت‌به اصلاح ضوابط و مقررات تامین پارکینگ‌ در بافت مرکزی شهر تهران و تسهیل حمل و نقل عمومی اقدام و ضوابطی را در قالب بسته‌ای ویژه در این خصوص تدوین کند.

 به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، شهرداری تهران باید این ضوابط را پس از تایید در کمیسیون ماده پنج به دبیرخانه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران ارئه کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز