خبرگزاری کار ایران

سخنگوی گمرک ایران:

کیت‌های ایرانی تشخیص کرونا به آلمان رسید

asdasd
کد خبر : ۹۱۳۲۸۱

سخنگوی گمرک ایران گفت: کیت های تشخیص بیماری کووید19 که توسط متخصصان ایرانی ساخته شده است طی دو روز گذشته به آلمان رسید.

به گزارش ایلنا، سید روح اله لطیفی گفت: کیت‌های تشخیص بیماری کووید19 که توسط متخصصان ایرانی ساخته شده است طی دو روز گذشته به آلمان رسید.

وی اظهار داشت: این محموله شامل 200 ست از کیت های تشخیصی کرونا است که هر ست آن برای 100 آزمایش تشخیصی به کار می رود ،  این محموله  برای 20هزار تست تشخیصی این بیماری استفاده خواهد شد.

سخنگوی گمرک افزود: این محموله به همراه محموله 220 ستی برای ترکیه در گمرک فرودگاه امام (ره)، 17 اردیبهشت اظهار شده و مراحل قانونی آن انجام شده بود که به دلیل محدودیت های پروازی محموله برای کشور ترکیه روز بعد از صدور اظهار نامه صادراتی و محموله کشور آلمان دو روز گذشته پس از چند روز توقف با پرواز هواپیمایی قطر به این دو کشور ارسال شده است.

وی با اشاره به ظرفیت های صادراتی کشور در موضوع کیت تشخیص کووید 19 گفت: از این دو محموله  420 هزار تست کرونا گرفته می شود و شرکت دانش بنیان داخلی سازنده این  کیت ها اعلام کرده است که ظرفیت بسیار بالاتری در تولید انبوه و صادرات آن به کشورهای جهان را  داراست و چند کشور از جمله کشورهای آفریقایی منتظر دریافت و خرید این محموله ها از ایران هستند که محدودیت های پروازی مانعی بزرگ برای ارسال این کیت ها ایجاد کرده است که امیدواریم با افزایش پروازهای بین المللی مشکلات پیش رو بی اثر شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز