خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در گفت‌وگو با ایلنا:

ریزش قیمت خودرو ادامه دارد/ کاهش ۱۱۰ میلیونی برخی خودروهای مونتاژی/ پراید ۹۰ میلیونی فقط روی کاغذ بود

asdasd
کد خبر : ۹۱۳۰۶۱

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران گفت: پس از تصمیمات شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، قیمت‌ها ریزشی بوده است و این ریزش‌ها ادامه‌دار خواهد بود

سعید موتمنی در گفت‌‍وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درخصوص وضعیت بازار پس از تصمیمات شورای رقابت، گفت: پس از تصمیمات شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، قیمت‌ها ریزشی بوده است و این ریزش‌ها ادامه دار خواهد بود، اگر قیمت‌ها را بررسی کنیم سیر نزولی آن را مشاهده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: ناگفته نماند که در این دو هفته گذشته خرید و فروشی به صورت جدی در بازار خودرو وجود نداشت و قیمت‌ها صرفا در کاغذ جابه‌جا می‌شد. در واقع از اسفندماه به دلیل شیوع کرونا متقاضی خاصی در بازار خودرو وجود نداشت.

موتمنی تاکید کرد: پس از تعطیلات برخی که خودروها را در انبارها دپو کرده بودند با قیمت سازی شروع به بالابردن قیمت‌ها و شایعه ۵۰ درصدی افزایش قیمت کارخانه بازار را ملتهب کردند تا بتوانند خودروهای خود را به فروش برسانند.

وی در خصوص قیمت‌های فعلی خودرو در بازار گفت: در برخی از خودروهای مونتاژ داخل درحدود ۱۰۰ تا ۱۱۰ میلیون تومان و در خودروهای داخلی از جمله ۲۰۶ حدود ۴۰ میلیون تومان ریزش قیمت داشتیم و خودرو ۲۰۶ تیپ ۲ حدود ۱۱۵ و تیپ ۵ حدود ۱۲۸ تومان در بازار به فروش رسید. پراید نیز در بازار امروز حدود قیمت ۶۸ میلیون تومان، سمند ۱۱۴ میلیون تومان، پژو ۴۰۵، ۱۱۰ میلیون معامله می‌شود. در ضمن قیمت ۸۵ تا ۹۰ میلیون تومانی پراید فقط در کاغذ بود و در آخرین مورد ۷۲ میلیون تومان معامله شد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران ادامه داد: تصمیمات اخذ شده است و لذا سرمایه گذاران و فروشندگان خودرو باید تابع قوانین باشند، توجه شود که سود ۱۰ درصدی مصوب شده برای خودرو نیز بسیار قابل توجه است.

وی با بیان اینکه تقاضاهای کاذب برای فروش خودرو به تدریج فروکش خواهد کرد، گفت:‌ در گذشته تقاضاهای خرید و ثبت نام خودرو در سایت‌های خرید به دلیل اطمینان از سود ۱۰۰ درصدی بوده است و با روش‌های فروش جدید از بین خواهد رفت. بنابراین خودرو به دست مصرف کننده واقعی خواهد رسید و سوداگری در بازار خودرو از بین خواهد رفت.

موتمنی با بیان اینکه در صورت فاصله زیاد قیمت کارخانه و بازار سوداگری در بازار افزایش می‌یابد، گفت: این روش فروش باید سال‌ها قبل اعمال می‌شد تا بتوانیم از دلالان از این بازار خودداری کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز