خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر اقتصاد در پاسخ به ایلنا:

فعلا برنامه‌ای برای تمدید زمان پذیره‌نویسی در ETF نداریم/ تخفیف صندوق دوم شامل خریداران صندوق یکم نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۱۲۵۳۳

معاون وزیر اقتصاد اظهار داشت: افرادی که در این صندوق واسطه‌گری مالی یکم خرید کرده‌اند می‌توانند در صندوق دوم هم سرمایه‌گذاری کنند و سهم بخرند اما تخفیف‌ها دیگر شامل حال این افراد نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، عباس معمارنژاد در نشست خبری امروز در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه آیا زمان پذیره‌نویسی در صندوق واسطه‌گری مالی یکم (ETF) قابل تمدید است، گفت: طبق آنچه که اعلام شده، مردم تا 31 اردیبهشت ماه می‌توانند در این صندوق سرمایه‌گذاری کنند. هرچند هنوز برنامه‌ای برای تمدید این مهلت نداریم اما ممکن است این زمان قابل تمدید باشد.

وی ادامه داد: تمدید زمان پذیره‌نویسی در ETF بستگی به شرایط دارد. البته اگر واحدهای پذیره‌نویسی برای صندوق پر شود همین امروز هم می‌توانیم پذیره‌نویسی را متوقف کنیم.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی در پاسخ به سوال دیگر ایلنا مبنی بر اینکه افرادی که در اولین صندوق سرمایه‌گذاری می‌کنند، آیا امکان خرید سهام در صندوق دوم را که گفته شده تیرماه پذیره‌نویسی آن آغاز می‌شوند، دارند گفت: افرادی که در این صندوق سرمایه‌گذاری کرده‌اند می‌توانند در صندوق دوم هم سرمایه‌گذاری کنند و سهم بخرند اما تخفیف‌ها دیگر شامل حال این افراد نخواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که تاکنون چقدر از سرمایه‌گذاری در صندوق واسطه‌گری مالی یکم استقبال شده است، گفت: از آنجایی که علاوه بر خرید سهم از طریق بازار سرمایه برای دارندگان کد بورسی، افرادی که کد بورسی ندارند از طریق 14 درگاه بانک‌ها می‌توانند نسبت به سرمایه‌گذاری در این صندوق اقدام کنند آمار باید تجمیع و بعد اعلام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز